کد خبر: 5986 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱

برگزیدگان جشنواره نام آوران دانشگاه محقق تجلیل شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره نام آوران دانشگاه محقق اردبیلی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

 برگزیدگان جشنواره نام آوران دانشگاه محقق تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره نام آوران دانشگاه محقق اردبیلی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

علی نواداد معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در ابتدای این مراسم استقلال طلبی ایرانیان را مهمترین عامل هجمه استکبار به ایران اسلامی دانست و گفت:دهه فجر یادآور روزهای ایثار و فداکاری است، بطوریکه ثمره این فداکاری ها و ایثارگری ها امروز در پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی به راحتی قابل مشاهده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت های روزافزون دانشگاه محقق اردبیلی را خاطر نشان کرد و با بیان اینکه امروز در سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز به روز بر عزت و افتخار کشور افزوده می شود، گفت: هیچوقت بدون زحمت، موفقیتی به دست نمی آید بنابراین موفقیت های دانشگاه حاصل زحمات رئیس، اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

 عملکرد دانشگاه محقق شگفت انگیز است
گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم به تشریح موفقیت های دانشگاه محقق از ابتدای تاسیس تا کنون پرداخت و گفت: با نگاه به عملکرد دانشگاه شگفت زده می شوم چرا که افزایش 52 درصدی مقالات ISI و افزایش بیش از 60 درصدی مقالات Scopus دانشگاه در یک سال باور کردنی نیست.
وی با بیان اینکه در دو سال متوالی برای اولین بار و دومین بار دو نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشجوی برتر کشور انتخاب شدند، تصریح کرد: 6 نفر از دانشجویان دانشگاه در مرحله کشوری المپیاد علمی برگزیده شده و به عنوان دانشجوی نخبه شناخته شدند و طبق قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هر دانشگاهی که بخواهند، می توانند در مقطع بعدی تحصیل کنند.
رئیس دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود به توسعه روابط بین الملل دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق  قبل از سال 93 حتی یک تفاهم نامه بین المللی نداشت در حالیکه امروز  30 تفاهم نامه بین المللی با دانشگاه های خارجی داشته و چندین نشست بین المللی را هم برگزار یا شرکت کرده و به عنوان عضو کمیته مرکزی اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه انتخاب شده است.
صادقی موفقیت های فوق الذکر را حاصل تلاش مجاهدانه کارکنان دانشگاه دانست و گفت:دانشگاه مال همه ما است و این کشتی، کشتی است که اگر سوراخ شود، همه غرق خواهند شد.

حمایت و پیروی از ولایت فقیه، شکر نعمت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش به سفره انقلاب اشاره کرد و گف: آرامش و انیت امروز ما مدیون ایثار و فداکاری های شهدا است.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی به نام ایران ثبت شده است به تبیین اهداف و آرمان های انقلاب پرداخت و گفت:حکومت اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تحقق یافته است بنابراین وظیفه همه ما است که از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حمایت کنیم.

در پایان این مراسم از  27 نفر از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی که در طول سال 95 - 96 باعث افتخار افرینی دانشگاه شده بودند تجلیل  و قدردانی شد.