کد خبر: 5973 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد؛

مستند"شاهدان عینی انقلاب 57 در اردبیل"+فیلم

مستند"شاهدان عینی انقلاب 57 در اردبیل" به روایت تاریخ فرآیند انقلاب سال 57 در اردبیل از زبان انقلابیون آن زمان همچون عسگر شاهی زاده اردبیلی می پردازد.

مستند"شاهدان عینی انقلاب 57 در اردبیل"+فیلم

به گزارش واحد سمعی و بصری ابصارخبر، تاریخ امروزه جنبه های موضوعی، احساسی، تجربی زندگی اجتماعی و تعامل انسانی را در بر می گیرد و استفاده از رهیافت های تاریخی، ما را در شناخت جوامع و گذشته آنها یاری می دهد.

واحد سمعی و بصری پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر با نگاهی به توشه گران سنگ تاریخ اردبیل در گذر ایام به تدوین مستند"شاهدان عینی انقلاب 57 در اردبیل" پرداخته تا ضمن مرور خاطرات برخی انقلابیون اردبیل به روایت تاریخ فرآیند انقلاب سال 57 در اردبیل از زبان مبارزینی چون عسگر شاهی زاده اردبیلی(شاعر برجسته اردبیل)، رسول ناصر آزاد(روزنامه نگار اردبیلی) شناختی هرچند ناقص ولی در وسع توان به نسل چهارم و آیندگان این مرز و بوم  در مورد انقلاب اسلامی در اردبیل ارائه دهد.

در این مستند علاوه بر انعکاس تصاویری از آرشیو انقلاب اردبیل، به مرور قسمتی از تاریخ این سرزمین در دوران انقلاب همچون نحوه مبارزات، پیشگامان انقلاب در اردبیل، اولین های انقلاب در شهر، شهدا و روحانیون مبارز این سرزمین از زبان برخی از مبارزان انقلابی اردبیل در دهه 50  پرداخت شده است.

لینک دانلود مستند شاهدان عینی انقلاب 57 در اردبیل

 

انتهای پیام/