کد خبر: 5959 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

به مناسبت دهه فجر برگزار شد؛

کرسی آزاد اندیشی دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اردبیل

کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام علیپور معاون نهاد رهبری در دانشگاه ازاد توسط بسیج دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد.

کرسی آزاد اندیشی دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،پیش از ظهر امروز کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی با داوری حجت الاسلام علیپور معاون نهاد رهبری در دانشگاه ازاد توسط بسیج دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این کرسی تعدادی از دانشجویان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 در ادامه برنامه علیپور داور این کرسی ضمن برطرف کردن شبهات دانشجویان به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و گفت: ایران در رشته پزشکی جزو ۴کشور برترِ دنیا در درمانِ ناباروری، جزو ۱۰کشور برتر سازنده داروهای بیماری خاص، جزو ۵کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان، جزو ۴کشور اول جهان در ارتوپدی، عملهای زیبایی، پیوند اعضا و به برکت انقلاب اسلامی هزاران مرکز درمانی مجهز در شهر و روستا نیز ساخته شده است.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه ورزشی نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافته گفت: کسیب مقام اول تا سوم کشتی دنیا در کنار دست یابی قوی ترین وزنه برداران دنیا طی ٣المپیک، جزو ۵قدرت برتر تکواندو دنیا، جزو ٨قدرت برتر والیبال، رتبه ۵ فوتسال دنیا، رتبه ۴ فوتسال ساحلی دنیا، رتبه ۱ فوتبال آسیا، رتبه ۱ بستکتبال آسیا علی رغم حضور چین و ژاپن و حضور در جمع برترینهای شطرنج دنیا از جمله افتخارات ورزشی کشور در سایه انقلاب اسلامی است.

این داور کرسی آزاد اندیشی افتخارات نظامی ایران اسلامی را ستود و گفت: قرار گرفتن در جمع ٨کشور قدرتمندِ نظامی دنیا، ٧کشور قدرتمند موشکی،۵کشور سازنده زیر دریایی و و دومین کشور سازنده اژدرهای حباب ساز، ساخت انواع موشک کروز و بالستیک، ساخت انواع پهبادهای پیشرفته بومی، ساخت انواح ناوچه و تانک و هلکوپتر بومی از جمله پیشرفت های نظامی کشور هستند.

وی با بیان اینکه کشور ما در حالی امروز جزو ابرقدرت های نظامی در جهان محسوب می شود که 35 سال پیش حتی نمی توانست سیم خاردار تولید کند به دستاورد های دانشگاهی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: افزایش چند ده برابری تعداد دانشگاها و دانشجویان، رتبه زیر ۱۰۰دانشگاههای معروف ایران در دنیا، کسب رتبه های اول تا پنجم مسابقات جهانی رباتیک و کسب رتبه های بالای المپیادهای علمیِ دانشجویی و دانش آموزی از جمله دستاورد های دانشگاهی انقلاب اسلامی ایران است.

 علیپور در ادامه سخنان خود به برشماری دستاورد های علمی پرداخت و گفت: رشد و شتابِ اول علمی دنیا قبل از دولت روحانی، مقام اول تولید علم و مقاله قبل از دولت روحانی، قرار گرفتن در جمع ٨کشور دارنده دانش بومیِ هسته ای، ۵کشور دارنده دانش پیل سوختی،٧کشورِ اول در نانوتکنولوژی، ۱۰کشور سازنده ماهواره و فضاپیما، ۱۰کشور سازنده گوشی تلفنِ هوشمندِ ٣هسته ای با تکنولوژیِ بومی(GLX)، ٨کشور برتر سازنده سد های بتنی و خاکی و تأسیساتِ نیروگاهی از جمله دستاورد های علمی جوانان این کشور است که به برکت انقلاب اسلامی در ایران حاصل شده است.

وی پیشرفت های عرصه کشاورزی را یادآور شد و گفت: کسب رتبه های اول تا هفتم جهان در تولیدِ زعفران، پسته، گردو، خرما، سیب، مرکبات، هلو، زدآلو، خیار، هندوانه، خودکفایی در گندم، احداث چند صد هزار هکتار گلخانه و مزرعه مکانیزه در کنار کسب رتبه اول تولید حبوبات در آسیا، رتبه بالا در تولید گل، رتبه ٧دنیا در تولید و رواج گیاهان دارویی و طب سنتی از جمله مهمترین دست اوردهای کشاورزی به برکت انقلاب اسلامی در کشور هستند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل در ادامه سخنان خود به گوشه هایی از خدمات رفاهی که در سایه انقلاب اسلامی در کشور بوجود آمده اشاره کرد و گفت: ساخت هزاران کیلومتر جاده کوهستانی، روستایی و پوشش ٩۰% جاده ای کشور، برق رسانی به بیش از ٩۵% مناطق کشور، گاز رسانی به ٨۰% مناطق کشور، پوشش ارتباط تلفنی و موبایلی در بیش از ٩۰% مناطق کشور از جمله این خدمات هستند.

وی دستاوردهای مذهبی و قرآنی را یادآور شد و گفت: تربیت هزاران حافظ کلِ قران، مقام های اول قاریان ایرانی در مسابقات بین المللی، افزایش چند ده برابری تعداد طلاب و حوزه های علمیه، چند صد برابر شدن تعداد مساجد و حسینیه ها و افزایش چند ده ملیونی جمعیت شیعیان جهان از جمله این دستاوردها هستند.

علیپور دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین دستاوردها عنوان کرد و گفت: دستاورد سیاسی انقلابی برای کشور عزت، اقتدار و امنیت را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کشور ایران جایگاهی در جغرافیای سیاسی جهان نداشت گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و لطف خداوند متعال اقتدار ایران اسلامی به حدی بالاست که علاوه بر منطقه در معادلات جهانی نیز تأثیرگذار است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ازاد اردبیل  تشکیل گروههای به شدت طرفدارِ ایران و هسته های مقاومت از شرق تا غرب عالم مثلِ: حزب الله لبنان،جهاد اسلامی و حماس در فلسطین،الوفاق بحرین، حوثی یمن، شیخ زکزاکی در نیجریه، سپاه بدر عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، مقاومت سوریه را از جمله توسعه سیاسی کشور عنوان کرد  وگفت: تبدیل شدن ایران به بانفوذ ترین قدرتِ منطقه از جمله بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشورمان است.

وی در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا ضمن کسب اطلاعات درست با بصیرت افزایی در بین مردم توطئه های روز افزون دشمنان اسلام جهت ناکارآمد نشان دادن انقلاب را خنثی کنند.

انتهای پیام/