کد خبر: 5895 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳

معاون درمان دانشگاه عوم پزشکی اردبیل:

شناسایی‌ سالانه۴۰ کودک‌ مبتلا به سرطان‌ خون‌ در اردبیل

معاون درمان دانشگاه عوم پزشکی اردبیل در مراسم تجلیل از پرستاران مرکز آموزشی بوعلی،گفت: سالانه ۴۰ تا ۴۵ کودک مبتلا به سرطان خون در استان شناسایی می شود که ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها با تشخیص زود هنگام درمان می شوند.

شناسایی‌ سالانه۴۰ کودک‌ مبتلا به سرطان‌ خون‌ در اردبیل

 به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار طی مراسمی که با حضور هیئت امنای بنیاد خیریه حمایت از کودکان مستمند و سرطانی اردبیل، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ریاست مرکز آموزشی درمانی بوعلی و جمعی از پرستاران شاغل در بخش سرطان و انکولوژی بیمارستان بوعلی در محل بنیاد خیریه حمایت از کودکان سرطانی اردبیل برگزار شد از زحمات و خدمات قابل  کادر پرستاری بخش سرطان و آنکولوژی مرکز آموزشی درمانی بوعلی تقدیر شد.

قرآن نویس رئیس هیات مدیره بنیاد حمایت از کودکان سرطانی ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و قشر پرستاری در بخش درمان و کمک به کودکان سرطانی گفت: بنیاد حمایت از کودکان سرطانی در راستای کمک های درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به افراد بی بضاعت و کودکان سرطانی، کلیه هزینه های دارویی و شیمی درمانی بیماران سرطانی را تقبل نموده است و در راستای حمایت از خانواده های بی بضاعت از هر گونه کمک مالی و مادی دریغ نمی کند.

 افشین فتحی معاون درمان دانشگاه با تجلیل از زحمات شبانه روزی قشر زحمتکش پرستاران شاغل در بخش سرطان و انکولوژی بوعلی گفت: بخش انکولوژی بیمارستان بوعلی ۱۴ تخت فعال دارد که در خدمت مراجعین هست و ۲۵۰ بیمار سرطان را تحت پوشش خود قرار دارد و پرستاران شاغل در این بخش در نهایت عطوفت و مهربانی با بیماران و خانواده های آنان رفتار می کنند.

وی  با بیان اینکه  سالانه در استان اردبیل ۴۰ تا ۴۵ کودک مبتلا به سرطان خون شناسایی می شوند و ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها با تشخیص زود هنگام قابل درمان قطعی هستند، افزود:در زمینه ابتلا کودکان به سرطان خون، آمار استانی با آمار کشوری مطابقت دارد.

 منوچهر براک رئیس مرکز آموزشی درمانی بوعلی نیز در این مراسم گفت: ۲ نفر پزشک فوق تخصص خون کودکان با ۱۲ پرستار در بخش خون و انکولوژی بیمارستان بوعلی در خدمت بیماران سرطانی هستند و زحمات ارزشمندی را این عزیزان در راستای کسب رضای الهی و بیماران متقبل هستند.

انتهای پیام/