پربازدیدترین ها

کد خبر: 5834 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲

به مناسبت سالروز شهادت احمدی روشن منتشر شد؛

پوستر "عهد روشن"+تصویر

محور اول فعالیت‎‎های کاری و فردی مصطفی احمدی روشن بحث ولایت بود و این را واقعا در زندگی‎اش دخیل کرده بود.

پوستر "عهد روشن"+تصویر

به گزارش ابصارخبر، مصطفی احمدی روشن دانش اموخته دانشگاه صنعتی شریف و مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی این دانشگاه بود با اینکه تنها ۲۵ سال داشت و نه جنگ را دیده بود نه انقلاب را با اینحال بصیرت او فوقالعاده بود، بطوریکه توانست تشخیص بدهد که محوریت نظام در صنعت هسته ای است و تا پای جان نیز بر سرش آرمانش ایستاد.

آنچه که در درجه اول در زندگی مصطفی پررنگ است ولایت مداریاش بود و نه ولایت باوری بنابراین. بسیاری از کارهایی که میکرد نیز بر همین اساس بود. 

وی در انجام کارهایش نظر ولایت را در اولویت قرار می داد، میگفت، الان نظر ولایت این است و انگشت اشاره ایشان الان دارد (اینجا (صنعت غنیسازی را نشان میدهد؛ پس من باید این کار را بکنم.

محور اول فعالیت‎‎های کاری و فردی او بحث ولایت بود و این را واقعا در زندگیاش دخیل کرده بود. ادعا نبود، باور و حرف هم نبود بلکه واقعا اینطور بود.

شهید دکتر مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته‌ای کشور و معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز ایران سرانجام در 21 دی 1390 در تهران به دست عوامل موساد و سیا ترور شد و به شهادت رسید.

 این شهید پس از شهیدان مسعود علی محمدی ، مجید شهریاری و داریوش رضایی نژاد چهارمین شهید فناوری هسته‌ای ایران قلمداد می‌شود.

پوستر عهد روشن

انتهای پیام/