کد خبر: 5828 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰

رئيس خوشه فرش استان؛

فرش اردبیل، فاقد مکتب خاص برای بِرَند شدن است

رئيس خوشه فرش استان در نشست كارگروه بهبود برند نقشه فرش دستباف اردبيل که در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد با بیان اینکه دست اندرکاران فرش اردبیل در بِرَندسازي موفق نبوده اند، گفت: فرش اردبیل نيازمند مكتب خاص خود است.

فرش اردبیل، فاقد مکتب خاص برای بِرَند شدن است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست كارگروه بهبود برند نقشه فرش دستباف اردبيل با حضور جمعی از دست اندرکاران فرش در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

اسحق رسولي رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس خوشه فرش استان در نشست كارگروه بهبود برند طرح و نقشه فرش دستباف اردبيل با بیان اینکه تنوع طرح و نقشه اردبيل زياد است ،گفت: فرش اردبیل در برندسازي موفق نبوده است.

وي در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرش اردبيل تنها براي اهل فن شناخته شده است، گفت: عموم مردم نمي توانند فرش اردبيل را تشخيص دهند و به همين دليل نيازمند مكتب خاصي است تا مردم فرش اردبیل را با سایر فرش ها تمییز دهند.

رئيس خوشه فرش استان نقش كارگروه طرح و بهبود نقشه فرش اردبیل را در این حوزه سنگین دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا صنعت فرش اردبیل به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

رسولی در ادامه سخنان خود به طرح های اصیل اردبیل اشاره کرد و گفت: طرح ماهي اردبيل، طرح جا افتاده اي است و ضرورت دارد با نوآوري و خلاقيت به يك مكتب خاص در این صنعت تبديل شود.

وي تربيت نيرو در حوزه طراحي را نياز اساسي  صنعت فرش استان عنوان کرد و گفت: برندسازي مستلزم سرمايه گذاري است چونکه طراح فرش با سفارش كار مي كند.

رئيس خوشه فرش استان در پایان سخنان خود از اجراي پروژه مشترك دانشگاه آزاد اردبیل و شركت شهرك هاي صنعتي در خصوص پروژه توسعه كسب و كار فرش دستباف استان خبر داد و گفت: یک طراح موفق در کنار تولید باید از دانش بازاريابي هم  برخوردار باشد تا بتواند در عرصه های مختلف این صنعت موفق عمل کند.

 

انتهای پیام/