کد خبر: 4571 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور؛

مؤلفه جمعیتی از ارکان قدرت یک کشور است/ شهدای مدافع حرم، جهادگران شیفته خدمت به مردم بودند

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع دانشجویان جهادگر با بیان اینکه امروز مؤلفه جمعیتی یک کشور باعث قدرت افزایی آن کشور در عرصه های مختلف جهانی می شود،گفت: حضور مردم در همه صحنه های کشور باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان بخصوص ایجاد جنگ نیز می شود.

مؤلفه جمعیتی از ارکان قدرت یک کشور است/ شهدای مدافع حرم، جهادگران شیفته خدمت به مردم بودند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع دانشجویان جهادگر خودباوری   پرورش درونی انسان ها را از جمله ثمرات اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: از خود به خدا رسیدن  واقعیتی انکار ناپذیر است.

وی تحمل زجر و سختی جهت نیل به کمال را کار مفید عنوان کرد و گفت: تحمل سختی ها و دشواری ها باعث توانمند شدن دانشجویان می شود.

قدیانی تربیت مدیران انقلابی را از دیگر ثمرات اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: وقتی دانشجویان در حین اردوهای جهادی با برخی مسائل و مشکلات در کشور مواجه می شوند در واقع حقایق جاری را از نزدیک درک می کنند که این خود عامل  و انگیزه ای برای خدمت به مردم در اینده می شود.

وی  در ادامه سخنان خود به مقایسه  مسائل و مشکلات دوران انقلاب و حال حاضر پرداخت و گفت: عدم تفکر انقلابی توأم با عمل انقلابی و کار جهادی در مدیران باعث عقب افتادگی کشور در 37 سال از عمر انقلاب است.

 رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور یکی از مولفه های اقتدار ملی را کمیت و کیفیت جمعیت عنوان کرد و گفت: مؤلفه جمعیتی و در کل اجتماع مهمترین مؤلفه اقتدار یک کشور است.

وی با بیان اینکه کیفیت جمعیت از بحث های جدی جوامع جهانی است، گفت:ملت سلحشور باعث بالا رفتن قدرت یک کشور می شود.

قدیانی تصریح کرد:حضور مردم در همه صحنه های کشور باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان بخصوص ایجاد جنگ نیز می شود.

وی به مباحث اخیر در خصوص رفع سایه جنگ از کشور اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، این ملت هستند که با حضور پیوسته خود در عرصه های مختلف کشور بخصوص نظام، سایه جنگ را از سر کشور دور می کنند.

قدیانی روحیه جهادی را مهمترین عامل ایجاد اشتغال در بین جوانان عنوان کرد و گفت: تفکر انقلابی در کنار روحیه جهادی باعث حل مشکلات کشور می شود.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از شهید مدافع حرم بُلباسی پرداخت و گفت: این شهید مدافع حرم در واقع عمر خود را در راه کارهای جهادی گذاشت بطوریکه  تفکر انقلابی وی در کنار حرکت های جهادی اش باعث شد به عنوان مدافع حرم در راه امنیت امت اسلام  به میدان رزم رفته و در خان طومان به مقام رفیع شهادت برسد. 

قدیانی اردوهای جهادی را پایگاه اساسی تولید اندیشه عملی بسیج خواند و گفت: امروز به حول و قوه الهی بسیج به آن مرحله از خودباوری رسیده است که با تولید امکانات ساده، کارهای خلاقانه و بزرگ در راه  تولید و اشتغال گام بر دارد.

وی از اردوهای جهادی بعنوان تمرین گاه برای جهادی شدن و سربازی کردن برای اسلام است که لازمه اش نیز کسیب بصیرت و عمل به ان است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور  به بیان تفاوت های بین بینش و بصیرت پرداخت و گفت: دانشجوی بسیجی آن هم از نوع جهادگر باید از بصیرت عمیقی برخوردار باشد تا بتواند بر محیط پیرامون خود اثرگذار باشد

وی با بیان اینکه عنصر دانشجویی بعنوان مؤذن جامعه باید بتواند سطح بصیرت خود را به مردم منتقل کند گفت: دانشجو باید با نگاهی عالمانه و دقیق به رصد مسائل کشور بپردازد و با ارائه تحلیل های درست و سازنده  جامعه را در مسیر درست رهنمون کند.

قدیانی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید با کسب بصیرت های لازم در اینخصوص و نگاهی موشکافانه فارغ از جناح بندی های سیاسی به تبیین شاخص های انتخاب اصلح بین مردم بپردازند تا فردا سرنوشت کشور با مشکلی مواجه نشود.

انتهای پیام/