کد خبر: 1679 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵

بیانیه هیات مکتب الشهدای دانشگاه محقق

استکبار به دنبال تئوریزه کردن خشونت علیه اسلام است

استکبار جهانی به دنبال تئوریزه کردن خشونت علیه اسلام است تا بدین وسیله با ترویج فرهنگ های باطل روحیه حق طلبی مردم را از بین ببرد و اهداف شوم خود، یعنی سلطه بر جهان دست یابد.

استکبار به دنبال تئوریزه کردن خشونت علیه اسلام است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، هیات مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اعمال وحشیانه حوادث نارداران و نیجریه، دولت های دست نشانده منطقه را به اعمال عاقلانه و فکورانه دعوت کرد و گفت: استکبار با ترویج مکاتب و فرهنگ های باطل در سراسر دنیا می خواهد مردم دنیا را از حق طلبی باز دارد تا بدین وسیله به اهداف شوم خود یعنی سلطه بر جهان دست یابد.

متن کامل بیانیه هیات مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی

« بسم الله الرحمن الرحیم »

وقایع تلخی که در نارداران رخ داد، حادثه ی کوچکی نیست که بتوانیم صدای وجدانمان را خفه کنیم و به سادگی از کنارش بگذریم . این گونه حوادث جدای از تعهدات اسلامی که ما به هم نوعان و هم کیشان خود داریم ، از منظر انسانی ، قلب هر آزاده ای را جریحه دار می کند و الا اگر کسی نسبت به درد و رنجی که هم نوعانش ، در هر نقطه ای از این کره ی خاکی می کشند بی تفاوت عبور کند ، قبل از دین ، باید در انسانیت او شک کرد . اما اسلام چه می گوید ؟ اسلام می گوید : هر آن کس که جانی را بگیرد ، گویی تمام بشر و بشریت را به قتل رسانده ؛ بنابراین ما از کوچکترین ظلمی نخواهیم گذشت و شعارمان هیهات منا الذله است . تروریسم درد مشترک ماست . خوب و بد ندارد . دولتی و غیر دولتی هم ندارد . اگرچه آنانی که فریاد مبارزه با تروریسمشان گوش فلک  را کر کرده و پرچم مبارزه با تروریسم بر دستانشان گرفته اند،سیاست های دوگانه و چندگانه در مقابل تروریسم اتخاذ کرده اند.

اگرچه امریکا از اسرائیل غاصب و خانه خراب کن که امروزه جنگ طلب ترین رژیم دنیا ست و از همه نوع تسلیحات ، سبک و سنگین ، کشتار جمعی و غیرآن ، ممنوعه و غیر آن ،هرگاه که جنون به سرش بزند استفاده میکند و ابایی ندارد ، تمام قد حمایتی همه جانبه می کنند . اگرچه سازمان ملل در مقابل تجاوز وحشی گرانه ی عربستان به یمن و کشتار مردم عادی و حتی تخریب بیمارستان ها و مدرسه ها سکوت می کند و مدعیان حقوق بشر ، ذره بین ِ رسانه ای خود را بروی مسائل دیگر می گیرند تا مردم از ظلمی که بر هم نوعانشان می شود غافل بمانند . اگرچه امریکایی ها در خفا کمک های مالی تسلیحاتی اطلاعاتی به تکفیری ها می کنند و راه کسب درآمد نفتی برایشان می گشایند ، ثروت ملّی شان را در راه تجزیه ی کشورها از طریق رشد گروهکها خرج می کنند و در ظاهر داعیه دار مبارزه با آنها هستند ؛ و خیلی اگرچه های دیگری که همه می دانیم

می دانیم که می خواهند ظلم و سلطه شان را تئوریزه کنند ، می دانیم که آن قدر حریص اند که به از نیل تا فرات هم راضی نیستند ، می دانیم که به دنبال ترویج مکاتب و فرهنگ هایی هستند که مردم دنیا را از حق طلبی باز دارد ودر هوس های خود غوطه ور و بی تفاوت نسبت به اطراف نگه دارند ، می دانیم که سیاست تجزیه از طریق اختلافات قومی مذهبی را مصمم پی گرفته اند تا هیچ قدرتی نتواند در مقابل سیاست های ظالمانه شان قد علم کند و آن ها براحتی بتوانند دنیایی را مستعمره ی خود کنند ..

اما در اینجا خطاب ما به آن هایی است که به سراب استکبار چشم امید بسته اند و در مقابل ملت خود صف آرایی نظامی می کنند . قدرت و ماندن خود را در دستان بیگانه می پندارند و همه گونه به وعده های پوچشان تکیه کرده اند و اوامرشان را لبیک می گویند.

در وهله ی اول شما را نصیحت می کنیم .. چرا از تاریخ عبرت نمی گیرید ؟ کجاست آن صدام مستکبر و مغروری که نه تنها امریکا بلکه دیگرقدرت های تراز اول دنیا در جنگ با ایران از او حمایت می کردند ؟ چه شد ؟ آیا استکبار و امریکا به او وفا کردند ؟ آیا وقتی به کشورش حمله شد ، مردمش از او حمایت کردند ؟ بلکه خود با ذلت تمام به درک واصل شد و کشورش تا به امروز در نا امنی به سر می برد . امریکا نخبگانش رابه شهادت رساند ، منابعش را غارت کرد و ده ها سال آن ها را از پیشرفت عقب انداخت .

چه شد سرنوشت اعتماد بر بیگانه ؟ چه شد نتیجه ی ایستادن در مقابل مردم ؟ بدانید؟ بدانید که قدرت شما ، بیرون از مرز ها نیست ؛ از مردم خود قدرت بگیرید . چرا از مردم خود می ترسید ؟ و با آن ها سر جنگ دارید ؟ چه کسی شما رادر مقابل ملّت خود قرار داده است ؟

مگر عزاداری برای اباعبدالله ع، آن هم در کشوری که بیش از نود و پنج درصد آن مسلمان اند و مذهب هشتادو پنج درصدشان تشیع است ، جرم است ؟ آن هم امام حسینی که از اهل سنت تا مسیحیت و حتی بی دین ها شیفته و عاشق اویند و اینها چیزیست که امروزه تمام دنیا به حیرت به تماشای آن نشسته . همه دیدند بزرگترین تجمع مردمی دنیا را که چگونه در روز اربعین اتفاق افتاد ..

اصلا گیریم که  جرم باشد و عزاداران مجرم ؛  آیا سزای قبل از محاکمه می دهید ؟ و می گیرید و می کشید ؟

و به گفته ی خودتان ، اگر تهمتِ براندازی مسلحانه ی نظام  وجود داشته ، آیا قبل از هر جنبشی ، خود مرتکب جنایت می شوید ؟ بدون هیچ محاکمه و تحقیقی ، به جمعی از عزاداران نارداران حمله ی نظامی تمام عیار می کنید و خون چهار یا پنج جوان هم وطن خود را بر زمین جاری میکنید ؟ و عده ای را به بند می کشید و عده ای را مورد ضرب و شتم قرار می دهید؟

بدانید که شما عزت خود را به قتل می رسانید . اما تهمتی که به شیعیان روا داشته اید؛ یا ناشی از جهل شماست و یا برای تبرئه ی خود از گناه، آن را ابراز کرده اید و یا یک موذیگری و فتنه ای در کار است .. تهمت تروریسم را بر شیعه ای روا داشته اید که مکتبش او را از این عمل باز بشدت منع کرده ، ائمه اش آماج ترورهای تاریخی بوده اند و خود هدف آماج ترورها بوده و امروز در خط اول مبارزه با تروریسم تکفیری ومهمترین دشمن آن است ؟ آیا این مسئله ایست که بر کسی پوشیده مانده باشد ؟

شما را اولا به عقل دعوت می کنیم . که بیایید و عاقل شوید و تیشه بر ریشه ی کشور خود نزنید و اتحاد ملیّ را نشکنید تا دشمنان به وطن شما حریص شوند ، کما آنکه شده اند و می خواهند کشورتان را به مستعمره و پایگاهی برای پیش برد اهداف شوم و فتنه انگیز خود تبدیل کنند  . اگر نظامی بر پایه ی اتحاد ملی و احترام  به ملت خود پیش برود آن طور می شود که هشت سال تمام قدرت های جنگی دنیا با او به جنگ آیند اما تنوانند یک ذره از خاک او و استقلال و اراده وعزت او بکاهند بلکه او مصمم تر و قوی تر هم می شود . سی و هفت سال آن را محاصره ی اقتصادی کنند ، اما او موشک ماهواره بر بسازد و روز به روز پیشرفت علمی کند و رتبه نخست علمی منطقه بشود .همه ی توانشان را برای براندازی نظامش و خدشه وارد کردن به آرمان هایش و تجاوز به استقلالش به کار برند اما بالاترین سطح امنیت درون مرزی و برون مرزی ، در منطقه را برای مردمانش فراهم آورده باشد .

دوست و خیرخواه خود را از دشمن خود بشناسید .  آن هایی که منافع ملی خودشان را در هزاران کیلومتر دورتر از قاره ی خودشان جست و جو می کنند و ادعای آبادانی دنیا و خیرخواهی کشورهای موافق خود را دارند ، دلسوز استقلال و عزت شمانیستند و تارآنجا که بر خاک و ناموستان حاکم شوند پیش می آیند . امید داریم که پند بگیرید و ما از پند دادن و خیرخواهی ابایی نداریم ؛ هرچند که کفار و فتنه انگیزان، آن را دخالت به حساب آورند؛ و هشدار می دهیم که ما  بیداریم و نسبت به ظلم هایی که در حق برادرانمان روا می دارید بیکار و بی خیال نمی نشینیم.

سلام خدا بر شهدا ی مظلوم نارداران . سلام خدا بر همه ی مجاهدان راه حق . والسلام علی من اتبع الهدی .

هیات مکتب الشهدای دانشگاه محقق