کد خبر: 1678 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین

مولفه علم،خود به تنهایی قدرتی است که اقتدار می آورد/ مدیریت های کلان کشور باید تئوریزه شود

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین گفت: دانشجویان امروز بعنوان افسران جنگ نرم باید در خاکریزهای دانشگاه به دنبال ارتقای علمی کشور باشند تا پایه های قدرت و اقتدار ملت ایران مستحکمتر شود.

مولفه علم،خود به تنهایی قدرتی است که اقتدار می آورد/ مدیریت های کلان کشور باید تئوریزه شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عصر امروز حسین قدیانی رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین در جمع دانشجویان بسیجی در دانشگاه محقق اردبیلی به بیان مولفه های اقتدار و امنیت ملی پرداخت و گقت:دانشجویان بعنوان افسران جنگ نرم باید در خاکریزهای دانشگاه به دنبال ارتقای علمی کشور باشند تا پایه های قدرت و اقتدار ملت ایران مستحکمتر شود.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین کلید واژه امنیت ملی را زاییده تفکرات آمریکادر سال 1945 دانست و گفت: کلید واژه امنیت ملی برای اولین بار توسط آمریکا وارد ادبیات جهان شد و سیاستمداران ما هم آن را براحتی پذیرفتند.

 قدیانی بحث امنیت را از ضروری ترین بحث های هر کشوری خواند و گفت: از دیدگاه اسلام بالاتر از سعادت کلیدواژه ای وجود ندارد بطوریکه حتی این واژه، توانسته واژه امنیت را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد.

 

  هرجا سعادت باشد، امنیت نیز برقرار است

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین با انتقاد از نظام دانشگاهی ایران گفت: نظام دانشگاهی و مجامع علمی کشور با تاخیر زمانی اندیشه های غربی را در کشور ترویج می کنند.

قدیانی بالاترین ساختار سیاسی کشور را شورای عالی امنیت ملی دانست و گفت: مصوبات این شورا می تواند براحتی اقدامات قوه مجریه و مقننه را معطل کرده و قضاوت های قوه قضائیه را نیز نگه دارد.

وی بزرگترین کلیدواژه مطرح در دنیا را واژه امنیت ملی دانست و گفت: امنیت در بعدهای جغرافیایی و شرایط خاص معنی و مفهوم پیدا می کند.

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه سخنان خود به ارائه تعریف امنیت ملی پرداخت و گفت: امنیت ملی وضعیت و حسی خاص است که توسط ابزارهای تابع مولفه های قدرت برای ساختار و موقعیت یک کشور اطلاق می شود.

قدیانی افزود:زمانی امنیت ملی در کشور معنی پیدا می کند که آن کشور به دنبال ایجاد امنیت برای شهروندان ان کشور باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها بر حسب ظاهر می خواهند امنیت ایجاد کنند در حالیکه با ساده اندیشی و عدم بصیرت موجب از بین رفتن منافع ملی خود نیز می شوند گفت: این امنیت واقعی نیست بلکه تنها گول زننده است بطوریکه  این کشور ها تنها جغرافیای سرزمینی ، منافع ملی  و  منابع طبیعی خود را از دست می دهند و چیزی عایدشان نمی شود.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین  گفت: مفهوم امنیت در یک کشور بدون دست اندازی در منافع آن کشور بدست می اید.

 

لازمه امنیت ملی، اقتدار ملی  برگرفته از قدرت ملی است

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین  در ادامه سخنان خود به بیان تفاوت بین قدرت و اقتدار پرداخت و گفت: در بعضی از کشورها قدرت ملی از مجموع برداری مولفه های مختلف قدرت یعنی، مولفه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ، امنیتی نظامی و علمی  تشکیل می شود.

قدیانی با بیان اینکه مجموع بردار ،منجر به اقتدار ملی می شود خاطر نشان کرد: مجموع مطلق  نیز، قدرت ملی را بوجود می اورد.

وی با اشاره به اینکه قدرت ملی همتراز اقتدار ملی نیست، از لبنان بعنوان بهترین گزینه جهت ذکر مثال در این زمینه نام برد و گفت: در کشور لبنان به خاطر تعدد احزاب و فضای گسترده سیاسی در این کشور حتی بچه های 5 ساله نیز قادر به ارائه تحلیل سیاسی هستند در حالیکه همین کشور مدت 5 سال است بدون مقام اجرایی یعنی رئیس جمهور اداره می شود و این حکایت از عدم اقتدار سیاسی در این کشور است.

 این تحلیلگر مسائل سیاسی  از کشورهای آفریقایی بعنوان نمونه بارز مورد غارت منابع ملی و طبیعی نام برد و گفت: کشورهای آفریقایی منابع هنگفت خود را به وعده های پوچ و خالی داده اند که چیزی جز هراج منافع ملی عایدشان نمی شود..

قدیانی در ادامه سخنان خود درمورد مولفه اقتصاد از کشور ژاپن بعنوان الگوی موفق نام برد و افزود: ژاپن با سرمایه گذاری اقتصادی و تبدیل علم به ثروت، امنیت ملی خود را در این قالب تعریف کرد تا کمبود قدرت نظامی خودرا از این طریق مرتفع کند.

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور از سازمان جاسوسی موساد بعنوان برترین و کثیف ترین سازمان جاسوسی در جهان نام بردو گفت:این رژیم غاصب، امنیت خود را در بقای این سازمان و بدست آوردن اطلاعات دولتی و شخصی بنا نهاده است.

ایران امن ترین کشور منطقه و جهان است

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین گفت: امروز  ایران اسلامی به برکت خون شهدا در کانون تحولات منطقه ای و جهانی از لحاظ امنیت، امن ترین کشور جهان محسوب می شود.

قدیانی در بخش دیگری از سخنان خود به 2 مولفه مهم  قدرت یعنی جمعیت و کیفیت جمعیت اشاره کرد و گفت: ایران در دوران دفاع مقدس حدود 40 میلیون جمعیت با ویژگی های کیفی و کمی داشت به طوریکه  ارتش از بن تا دندان مسلح عراق  19 روز زمان صرف کرد تا توانست فاصله 14 کیلومتری  شلمچه تا خرمشهر را تصرف کند، در حالی که همین ارتش در جنگ کویت  فاصله 220 کیلومتری را در عرض 18 ساعت تصرف کرد.

 

استکبار درصدد به چالش کشاندن نظام جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی است

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود به بحث تحریم ها پرداخت و گفت:تحریم های 8 سال دفاع مقدس بسیار بدتر از وضع کنونی بود بطوریکه در آن تحریم ها 8 سال اجازه واردات سیم خاردار هم به ما داده نشد در حالی در تحریم های کنونی قطعات هواپیما و ماشین و از این دست به ما داده نمی شود.

قدیانی محاصره اقتصادی و جنگ برای ملت تازه انقلاب کرده ای چون ایران اسلامی را بزرگترین نعمت الهی توصیف کرد و گفت: به برکت تحمل سختی های دوران دفاع مقدس است که توانستیم از لحاظ دفاع نظامی در اوج قدرت قرار بگیریم بطوریکه دشمن با آگاهی از این قدرت و اقتدار ما، جرأت چپ نگاه کردن به ایران اسلامی را ندارد.

وی مولفه های اساسی قدرت ملی را در حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: جهت ایجاد قدرت ملی باید توازن در مولفه ها رعایت شود.

 

رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران، استفاده از تمام مؤلفه های قدرت است

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان در سال 86 اشاره کرد و  گفت: ایشان در این دیدار یک تحلیل از نظام بین الملل ارائه دادند و گفتند: دنیا بعد از فروپاشی شوروی دچار سردرگمی بین المللی شده است بطوریکه الان شاهد هستیم دنیا بصورت کدخدا محوری اداره خواهد شد.

قدیانی افزود: امروز شاهد هستیم که  استکبار از جهان امروز، بعنوان دهکده جهانی نام برده و خود را کدخدای خودخوانده این دهکده معرفی می کند. و متاسفانه بعضی از سیاسیون ما هم در این دام گرفتار شده اند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سال 86  نزاع کنونی جهان را ترسیم کردند، گفت: امروز  نظام بین المللی با برچسب نظام سلطه به رهبری آمریکا و نظام ضد سلطه به رهبری ایران اسلامی در جدل است.

تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: اگر به مذاکرات 1+5 نگاه عالمانه ای داشته باشیم به راحتی خواهیم فهمید که تقابل نظام سلطه با نظام ضد سلطه بود که انجام گرفت.

 

مولفه علم ،خود به تنهای قدرتی است که اقتدار می آورد

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین از مولفه علمی بعنوان مولفه اصلی اقتدار و قدرت ملی نام برد و گفت:سوای اینکه علم یک ستون از ستون های قدرت است، خودش می تواند مستقلانه در چیدمان  قدرت شرکت کرده و به استحکام کشور منجر شود.

 

ما می توانیم

قدیانی با بیان اینکه دشمن می خواهد هویت ما را لکه دار کند، گفت: ما به دنیا اثبات کردیم که بدون کوچکترین امکاناتی تنها با اتکا به خداوند متعال با صرف واژه «ما می توانیم» به این حد از پیشرفت دست پیدا کنیم.

 وی تصریح کرد:دشمن می خواهد این« ما می توانیم » ما را به زمین بکوبد تا دنیا شاهد الگوی موفق پیشرفت بدون استکبار نباشد.

 

شهدای علمی کشور، دانش آموختگان دانشگاه های داخلی هستند

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان سخنان خود به شهدای عرصه علم و دانش اشاره کرد و گفت: ضمن احترام به همه شهدای دفاع مقدس،شهدای گرانقدری چون شهریاری, علیمحمدی،احمدی روشن,داریوش رضائی و تهرانی مقدم  در داخل همین کشور  به تحصیل  پرداختند و با کاربردی کردن دانسته های خود پیشرفت کشور را رقم زدند.

قدیانی زحمات طاقت فرسای کاظمی اشتیانی در موسسه رویان را متذکر شد و گفت: پیشرفت های علمی در عرصه پزشکی کشور نیز فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند.

 

تکلیف امروز دانشجویان، ارتقای علمی کشور است

 رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین قدرت علم را مهم و سازنده توصیف کرد و افزود: علمی که برای خدا و در راه خدا بکار گرفته شود مهم و تعیین کننده قدرت است.

قدیانی دانشگاه را خاکریز مقدس جنگ دانست و گفت: جنگ امروز ما جنگ نرم  بی رحم است و دانشجویان بعنوان افسران این جنگ وظبفه سنگین حراست از ارزش های انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.

 

اقتصاد ایران تئوریزه نیست

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین با انتقاد از مسئولین اقتصادی کشور،  پایه گذاری اقتصاد خرد و کلان در  کشور را اشتباه توصیف کرد و گفت: با اتخاذ سیاست های غلط در امور بانکداری، امروز شاهد هستیم  که حتی خود بانک مرکزی نیز در تامین نیازهای بانک های داخلی با مشکل مواجه شده است.

قدیانی،تئوزریزه نبودن مدیریت کلان کشور را از جمله مشکلات داخلی دانست و گفت: اکنون دنیای اسلام به کشور ما بعنوان الگو نگاه می کنند و این در حالی است که ما چیز مکتوبی جهت ارائه مبانی نظری بعنوان الگوسازی  به انها نداریم/

مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشورسومین انتقاد خود را متوجه دانشگاه ها دانست و گفت:دانشگاه های ما با تاخیر زمانی دنباله روی غرب هستند.

 

 امروز اسلام و شیعه دنیا را در بحت و حیرت قرار داده است.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین با اشاره به مدیریت بی نظیر  همایش عظیم اربعین حسینی در کربلا، مدیریت کلان این اجتماع عظیم جهانی را متذکر شد و گفت: مدیریت هیأتی از جمله مدیریت های موفق است که باید تئوربزه شود تا بتوان بعنوان الگویی سازنده به جهان اسلام ارائه داد..

 

اسلام با اندیشه یکسان، روش های کاربردی متفاوت دارد

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور آخرین انتقاد خود را متوجه سازمان بهزیستی کشور کرد و گفت: چرا باید سازمانی مثل بهزیستی که باید منشاء تربیت اسلامی در کشور باشد از کشوری مثل هلند کارشناس تربیت در امور مهدکودک بیاورد و آموزش غربی بدهد و این در حالی است که پارامترهای غربی در زندگی ایرانی اسلامی جایگاهی ندارد.

رئیس سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین  در پایان سخنان خود تصریح کرد: اسلام اندیشه یکسانی در برنامه های خود دارد و این در حالی است که روش های کاربردی متفاوت جهت اجرا در اختیار مجریان قرار داده است که تنها باید تئوریزه شوند تا قابلیت صدور پیدا کنند.

قدیانی با بیان اینکه کرسی های آزاد اندیشی بهترین فرصت جهت تئوریزه کردن فعالیت های کلان کشور هستند گفت: این کار باید بدور از فضای شکننده و در آرامش کامل انجام گیرد تا انتقاد از تئوری های غرب در  ابعاد مختلف بتواند موثر و نافع منافع ملت شود

انتهای پیام/