کد خبر: 1677 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

تقویت قدرت نرم، تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است

رئیس دانشگاه محقق اردبیل با بیان اینکه قدرت سخت در دنیای کنونی کاربرد خاصی ندارد گفت: تنها راه مقابله با تهاجمات نرم دشمنان،تقویت قدرت نرم موجود در کشور است.

تقویت قدرت نرم، تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی پیش از ظهر امروز 24 آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره فعالیت های برتر علمی،فرهنگی و افسران جنگ نرم در سالن خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی ابزارهای جنگ سخت در برهه کنونی را فاقد برتری یک کشور خواند و گفت: ایجاد و تقویت قدرت نرم امروز ملاک برتری کشورها است و اگر کشوری بخواهد در برابر هجوم گشترده  و بی امان دشمنان مقاومت کند چاره ای ندارد جز اینکه توان قدرت نرم خودش را تقویت کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از اساتید و دانشجویان دانشگاههای استان خواست تا با سرمالیه گذاری روی این مقوله آینده کشور را تضمین کنند.

صادقی از دانشگاه محقق اردبیلی  بعنوان محل گرداوری همایش های متعدد علمی،پژوهشی و سیاسی بصورت روزانه نام برد و گفت: دانشگاه بهترین مکان برای تبلیغات ستاد جبهه و جنگ است در ادوار مختلف پس از انقلاب به شمار رفته که امیدواریم در برهه کنونی نیز بتواند نقش سازنده و مثمر ثمر خود را ایفا کند.

وی همکاری دانشگاه محقق با نهاد های مختلف را  در سطح استان مثال زدنی توصیف کرد و گفت: دانشگاهیان دانشگاه محقق  در زمینه تعامل با سایر نهادها  دستگاههای اجرایی استان مانند یک روح با جسم های متعدد هستند که این نیز مرهون انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ارتقای علمی استان در چند سال اخیر را یادآور شد و گفت: ما  باید در بعد نرم افزاری کار کنیم تا بتوانیم مشکلات پیش آمده در آینده را حل و فصل کنیم.

صادقی از شوروی سابق بعنوان نمونه بارز یک ابرقدرت نام برد و گفت: چون این کشور فاقد قدرت نرم افزاری لازم بود در هم شکسته شد

وی از قدرت نرم بعنوان کلید ماندگاری سیتم و یک نظام خواند و گفت: در برهه کنونی این قدرت نرم است که توان مقابه با هجوم نرم و بی امان دشمنان بوده در عرصه های مختلف را دارا است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از اساتید و دانشجویان خواست تا با ارج نهادن به این مقوله و سرمایه گذاری روی قدرت نرم افزاری، اینده کشور را تضمین کنند.

 صادقی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم خودمان را به آخرین نرم افزارهای موجود در جهان مسلح کنیم،در واقع توانسته ایم علاوه بر سد نفوذ دشمن،آرامش در کشور را نیز به ارمغان بیاوریم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از دانشمندان جوان  کشور خواست: با تقویت خود در عرصه های مختلف نرم از قبیل شبکه و امنیت شبکه پیشرفت کنند تا با تسط بر زبان های خارجی مختلف بتوانند زمینه های تسلط بر غرب را نیز فراهم کنند تا بدین وسیله  استقلال آینده کشور تضمین شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود: یکی از ابعاد جنگ کنونی را جنگ اقتصادی خواند و گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری  ما می توانیم با رعایت اقتصاد مقاومتی از عهده این جنگ تحمیلی نیز برامده و حتی به الگویی در این راه در سطح جهان تبدیل شویم،.

صادقی با بیان اینکه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی،تربیت انسان های مقاوم در دانشگاه است،گفت: پیر و جوان، استاد و دانشجو باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانبم با دفاع از آرمان های دینی و ملی، توطئه های دشمنان شرق و غرب را خنثی کنیم.

انتهای پیام/