کد خبر: 1661 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲

در کارگاه نشریان دانشجویی مطرح شد

کیفیت نشريات دانشگاهی دانشگاه محقق بهبود می یابد

مدرس دانشگاه های استان اردبيل و آذربایجان شرقی گفت: با رعایت الفبای سواد بصری در ساختاربندی نشريات دانشگاهی از جمله طراحی لوگو، نحوه کاربرد عکس ، صفحه آرايی، تيتربندی و ستون بندی موجب کیفیت نشریات دانشگاهی می شود.

کیفیت نشريات دانشگاهی  دانشگاه محقق بهبود می یابد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز کارگاه آموزشی نشریات دانشگاهی با حضور سردبيران نشريات دانشگاهی دانشگاه محقق اردبیلی با سخنرانی عینی مدرس دانشگاههای اردبیل و تبریز برگزار گرديد.

در اين کارگاه که با حضور بيش از 50 نفر از مديران مسئول و سردبيران نشريات دانشگاهی دانشگاه برگزار شد؛  عينی مدرس دانشگاه در زمينه نگارش و بهبود کيفيت نشريات دانشگاهی با ارائه مصادیق عینی به آسیب شناسی نشریات دانشگاهی پرداخت.

 الفبای سواد بصری، ساختاربندی در نشريات دانشگاهی، طراحی مجله، لوگو، نحوه کاربرد عکس در مجله، صفحه آرايی، تيتربندی و ستون بندی از جمله مواردی بود که عینی در مورد آنها به ارائه بحث پرداخت.

 در ابتدای اين جلسه بهجو مدير امور اجتماعی و ايثارگران دانشگاه محقق اردبیلی ضمن خير مقدم، نوشتن را يکی از ابزارهای مهم جهت ارتباط موثر دانست و افزود: مطالعه، تفکر، اعتماد به نفس، واقع بينی و انگيزه از پيشنيازهای مهم نوشتن است.

وی در پایان سخنان خود از تدوین شیوه نامه هزینه کرد چاپ نشریات دانشگاهی خبرداد و گفت: اميدواریم در ماه های آينده، شيوه نامه رتبه بندی نشريات دانشگاهی مربوط به دانشگاه محقق اردبيلی نيز تدوين خواهد شد.

انتهای پیام/