پربازدیدترین ها

کد خبر: 1613 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰

رتبه سوم کنکور ارشد IT پزشکی کشور؛

نخبه گرایی به نخبه گریزی تبدیل شده است

رتبه سوم ارشد it پزشکی کشور گفت:از دانشگاه های معتبر دعوت نامه می آید، پایین تر از رتبه من جذب پنسیلوانیا شدند، هر چند نخبه گرایی نیست ولی من قصد رفتن ندارم.

نخبه گرایی به نخبه گریزی تبدیل شده است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از آذرسلام، وحید فاتحی متولد سال 67 ساکن اردبیل و فارغ التحصیل رشته کارشناسی فن‌آوری اطلاعات سلامت (itپزشکی) از اصفهان است که از نخبگان علمی جامعه مان بوده و موفقیت های خوبی به دست آورده است از آن جمله؛ پذیرش مقاله علمی در کنفرانس بین المللی ترکیه، پذیرش طرح و مقاله علمی از دانشگاه اکسفورد لندن، تالیف کتاب قوانین فوتسال و دیگر فعالیت و مسئولیت های فرهنگی و علمی است.

بی شک جامعه اسلامی ما به لحاظ داشتن جوانان پاک و پایبند به مسائل اخلاقی و دوستدار فرهنگ، دارای بنیه اعتقادی قوی و متمسک به قران و اهل بیت از هوش سرشار و باهوشی برخوردارند و اگر سرمایه گذاری، مدیریت و به موقع بکارگیری نشوند دانشگاه های زیادی در جوامع دیگر که دارای چنین تمدن غنی و قوی و جوانان متعهدی نیستند بلافاصله مقدمات جذب مغزهای ایرانی را دامن خواهند زد که نمونه های زیادی نیز مشاهده می شود.بنابراین باید از جوانان نخبه ایرانی که به مانند میوه رسیده و آماده چیدن است به نحو شایسته بهره برد و نباید اجازه داد سایر کشورها بدون زحمت، زحمات چندین ساله استاتید دانشگاه ها، ظرفیت ها و امکانات کشور و والدین جوان ایرانی را به راحتی به نفع خود و ملت خود به کار گیرد.

در ادامه گفتگوی آذرسلام با وحید فاتحی نخبه اردبیلی را بخوانید.

*در چه رشته ای مشغول تحصیل هستید و از فعالیت های علمی و موفقیت های خود بگویید؟

از رشته کارشناسی it پزشکی در اصفهان فارغ التحصیل شده ام، مقاله سراسری طرح پژوهش و بررسی بیمارستان ها از حیث بهداشت و استاندارد جهانی را در طول تحصیل  کارشناسی به این دانشگاه ارائه کردم که به لحاظ کاربردی تر به تهران ارسال و در کنفرانس پیراپزشکی با دفاعیات صورت گرفته مورد قبول واقع شد.

در همایش کشوری اقتصاد سلامت در سال 90 به عنوان عضو کمیته اجرایی همایش انتخاب شدم و در دانشگاه اصفهان طی دو سال متوالی دانشجوی نمونه انتخاب شدم.

در کنار تحصیل عنوان قهرمانی کاراته دانشجویی کشور را کسب کردم و همچنین همزمان با تحصیل عضو شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودم.

در کنکور ارشد، رشته it پزشکی رتبه سوم کشوری را بدست آوردم و در این راستا طرح و تز، نرم افزار تشخیص بیماری با رویکرد طب سنتی و اسلامی را به کنفرانس علمی بین المللی ترکیه و دانشگاه آکسفورد لندن ارسال کردم که گواهی پذیرش طرح را صادر کرده اند.

 

*آیا با کسب این موفقیت از ترکیه و اکسفورد درخواست پذیرش و جذب برای این دانشگاه ها برای شما ارسال شده بود؟

 بله، اما از دوستان بودند که رتبه علمی آنها پایین تر از من بود ولی پذیرش دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا شدند و رفتند.

 

*شما چرا نرفتید؟

دلیل نرفتنم کارها و تصمیمات و عقایدی هست که دارم .از دوستانم که عازم بودند می پرسیدم برای چه می روید انگیزتون از رفتن چیه؟ که اکثرا انگیزه و قصد بازگشت نداشتند.من با تفکر تدریس در دانشگاه، نخبه پروری، پرورش شهر خودم، دانشگاه شهرم و کشورم صلاح بر این دانستم که بمانم و خدا رو شکر می کنم که این بستر فراهم شده و در طرح های علمی خودم در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دانشجویان خود را درگیر این پروژه ها می کنم تا زودتر به خودباروی ایمان بیاورند و تجارب کسب کنند.با این شرایط تصمیم به ماندن و ادامه تحصیل دارم، البته هر جا که نیاز ببینم برای ارتقای سطح علمی و انتقال آن به دانشجویان دانشگاه های کشورم، به خارج نیز سفر خواهم کرد.

 

 

*بر گردیم به حمایت ها، تشویق یا مشوق ها و انگیزه دهی برای نخبگان در کشور، از این دید نظر شما و موانع پیش رویتان چیست؟

موانع اصلی نداشتن اطلاعات خاص از این رشته از سوی برخی است که اهمیت و کاربرد آن را زیاد متوجه نیستند .حقیقتش حمایت خاص و ارزش گذاری نمی شود اما در سایر کشورها در راستای اهداف خاصی دانشجویان را جذب می کنند، البته باید بگویم برخی دانشجویان نیز دنبال مادی گرایی و تامین مادی و زندگی هستند و به محض شنیدن تامین مالی و حقوق از طرف دیگر کشورها اراده  شان سست می شود و سفر می کنند.

 

*در داخل استان اردبیل یا کشور چه طرح و کارهای علمی انجام داده اید و در چه مرحله ای است؟

نرم افزار کامپیوتری که دارای دیتا بیس و پایگاه داده ها خواهد بود و اطلاعات کلی بیمار در آن نرم افزار ذخیره می شود تا هنگام مراجعه بیمار اطلاعات و علائم جسمی بمیار به سامانه سیستم خودکار وارد شده تا اولویت بندی و ادامه درمان دقیقتر صورت گیرد که با رویکرد طب سنتی واسلامی و با تجویز دز معین نسخه گیاهی همراه خواهد بود در اردبیل مقرر بود راه اندازی شود.در این راستا قرار بود با دکتر «افشار تموک» که مسئول درمانگاه تسنیم، پزشک عمومی و در رشته تخصصی طب اسلامی تحصیل می کرد، قرارداد همکاری برای راه اندازی این نرم افزار منعقد شود که متاسفانه در سال گذشته بر اثر ثانحه تصادف به کما رفتند و از خدا شفای عاجل را مسألت داریم؛ این طرح به تعویق افتاد ولی به همت پیگیری های صورت گرفته این نرم افزار بزودی در درمانگاه تسنیم راه اندازی خواهد شد.

 

*اگر ممکنه جواب بدید، مبلغ قراردادتون با درمانگاه تسنیم چقدر است؟

به احترم دکتر افشار تموک قصد دارم این طرح را در این درمانگاه رایگان راه اندازی کنم.

 

*ایا این طرح فقط در تسنیم راه اندازی می شود؟

نه، اکنون با بیمارستان بقیه الله تهران نیز قرارداد همکاری دارم و این نرم افزار با رویکرد طب سنتی و اسلامی راه اندازی خواهد شد و اکنون در مرحله جمع آوری اطلاعات طبی است.

 

*ارزیابی شما به عنوان یک نخبه از فضای فعلی دانشگاهی در مقایسه با دوران کارشناسی خود طی سال 89 تا91 در اصفهان و اکنون در کارشناسی ارشد چگونه است؟

بنظرم در آن دوران توجه خوبی به فعالیت های علمی و فرهنگی می شد اما اکنون فضای سرد و بیشتر سیاسی در دانشگاه حاکم است.

 

*چه انتظاری از دستگاه ها، مسئولان و محیط های علمی مرتبط دارید؟

به عنوان یک بسیجی از سپاه انتظار بیشتری دارم که به لطف خدا امکانات و زمینه نخبه پروری و هدایت آن را دارد از ما دستگیری کنند و از این ظرفیت بسیج نیز بتوانم استفاده کنم البته در این راستا یک طرح و مقاله ای دو ماه پیش به دفتر علمی پژوهشی سپاه اردبیل نیز ارائه کرده ام.

 

*چه آرزویی در این عرصه دارید؟

امکانات زیادی وجود دارد ولی خوب مدیریت نمی شود، دوست دارم در مقطع phd ادامه تحصیل کنم و بیشتر قصد دارم در زمینه «رباتیک پزشکی» تحصیل و ابداعاتی داشته باشم همچنین حمایت مسئولان، پیاده کردن ابداعات ذهنی ام خدمت برای بشریت و انسانیت بزگترین هدفم است.

انتهای پیام/

 

 

قصد رفتن ندارم/دوستانم جذب پنسیلوانیا شدند/نخبه گرایی به نخبه گریزی تبدیل شده است+گواهی های بین المللی
قصد رفتن ندارم/دوستانم جذب پنسیلوانیا شدند/نخبه گرایی به نخبه گریزی تبدیل شده است+گواهی های بین المللی
قصد رفتن ندارم/دوستانم جذب پنسیلوانیا شدند/نخبه گرایی به نخبه گریزی تبدیل شده است+گواهی های بین المللی