پربازدیدترین ها

کد خبر: 1599 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی:

بزرگترین دانشگاه علوم اجتماعی ایران، 17 هزار دانشجو دارد

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی با داشتن 17 هزار دانشجو در مقاطع مختلف،به سمت فعالیت های پژوهشی در زمینه علوم اجتماعی در حال حرکت است.

بزرگترین دانشگاه علوم اجتماعی ایران، 17 هزار دانشجو دارد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، نادر نعمت‌اللهی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشست همفکری 6 دانشگاه ایران با اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هدف دانشگاه علامه‌طباطبایی فعالیت در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی است که این دانشگاه با دانشجویان و محققان تراز اول در بحث علوم‌اجتماعی، بزرگترین دانشگاه علوم اجتماعی کشور تلقی می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 ، با ادغام 24 مرکز آموزش عالی مستقل با عناوین مختلف دانشگاه، دانشکده، پژوهشکده، مدرسه عالی ، آموزشگاه عالی، موسسه، مرکز و سازمان، که از سال 1337 به تدریج فعالیت می کردند، تشکیل شد.

نعمت الهی با بیان اینکه پژوهشکده علوم اقتصادی بزرگترین پژوهشکده دانشگاه علامه طباطبایی است گفت: دانشگاه علامه طباطبایی با داشتن 11 دانشکده ، 6 ‌پژوهشکده و 17 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله 2هزار دانشجوی دکتری تخصصی در زمینه های علوم اجتماعی و علوم انسانی بزرگترین دانشگاه کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی در رشته های ادبیات و زبان خارجی،روان شناسی،حقوق،علوم سیاسی،مدیریت،حسابداری،علوم ارتباطات،اقتصاد و تربیت بدنی  فعال است گفت: این دانشگاه سابقه همکاری های علمی با کشورهای عضو اکو را نیز در پرونده خود دارد.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: سیاست دانشگاه علامه طباطبایی همکاری با دانشجوها و دانشگاه‌های کشورهای منطقه است‌ که‌ در 2 سال‌ گذشته 30  تفاهم‌ نامه با دانشگاه‌های مختلف بین المللی با کشورهای آلمان،اسپانیا،ترکیه،اتریش،انگلیس،روسیه،کره جنوبی،فرانسه،هند،پاکستان به امضا رسانده که تا به امروز 4 تفاهم نامه نیز به  مرحله اجرا رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان سخنان خود از امضای تفاهم نامه همکاری با اتحادیه دانشگاههای قفقاز خبرداد و گفت: ارتباط با دانشگاه های منطقه بویژه فعالیت های علمی و پژوهشی از برنامه های دارای اولویت دانشگاه است.

انتهای پیام/