پربازدیدترین ها

کد خبر: 1592 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

با حضور روسای 6 دانشگاه کشور

نشست همفکری روسای دانشگاههای ایران با رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز برگزار شد

روسای 6 دانشگاه کشور و رئیس اتحادیه دانشگاه های قفقاز با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی به تبادل افکار و تجربیات در زمینه همکاری های بین المللی پرداختند.

نشست همفکری روسای دانشگاههای ایران با رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،گودرز صادقی رئيس دانشگاه محقق اردبيلی در اين نشست با بيان اينکه ارتباط و تعامل منطقه‌ای بين دانشگاه‌های ايران با کشورهای حوزه قفقاز زمينه توسعه کمی و کيفی روز افزونی را به دنبال خواهد داشت، گفت: نبايد صرفاً به امضای تفاهم نامه بسنده کنيم، بلکه بايد اين تفاهم نامه ها را با همکاری های مشترک عملياتی و اجرايی کنيم.

وی تاکيد کرد: انتظار می رود با امضای تفاهم نامه، دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه ها با دانشگاه های اتحاديه قفقاز همکاری علمی و پژوهشی داشته باشند.

صادقی با بيان اينکه کشورهای منطقه بويژه کشورهای مسلمان و برادر در اولويت  همکاری های بين المللی دانشگاه محقق اردبيلی هستند، افزود: دو کشور ترکيه و جمهوری آذربايجان نيز به دليل اشتراکات فرهنگی و مذهبی با ما از اولويت بيشتری در اين زمينه برخوردارند.

رئيس دانشگاه محقق اردبيلی با بيان اينکه از سال گذشته اولين کشوری که با آن اقدام به توسعه روابط کرديم، دانشگاه های ترکيه بود، خاطرنشان کرد: علاوه بر همکاری های علمی و بين المللی، بازی دوستانه بسکتبال نيز ميان دو تيم دانشگاه محقق اردبيلی و دانشگاه آتاتورک ترکيه برگزار کرده ايم.

وی اضافه کرد: نشست علمی دانشجويان و دانش پژوهان ايرانی مقيم ترکيه نيز با همکاری دانشگاه محقق اردبيلی و دانشگاه حاجت تپه در آنکارا برگزار شده است.

صادقی همچنين با اشاره به تفاهنامه دانشگاه محقق اردبيلی با دانشگاه ساپينزای رم، گفت: اتحاديه دانشگاه های قفقاز نيز اولين اتحاديه دانشگاهی منطقه ای است که دانشگاه محقق اردبيلی به آن می پيوندد.

 قدیر گلکاریان مدير بخش ايران اتحاديه دانشگاه های قفقاز هدف از تشکيل اين اتحاديه را ايجاد فضای همکاری و هماهنگی ميان دانشگاه های منطقه دانست و خاطرنشان کرد: تشکيل کتابخانه عمومی آنلاين، تهيه و تصويب نشريات دانشگاهی با استانداردهای بين المللی، همکاری های پروژه ای در مسائل مختلف فنی و مهندسی و پزشکی از جمله فعاليت های انجام شده توسط اين اتحاديه می باشد.

وی با اشاره به پروتکل مولانا نيز گفت: پروژه مولانا نيز مشابه پروژه های همکاری بين دانشگاه های کشورهای مختلف بر اساس فارابی است.

در این نشست کوکماز رئیس اتحادیه دانشگاههای قفقاز،اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری کشور،خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س)،نعمت الهی معاون اموزشی دانشگاه علامه طباطبایی،پور فرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به بیان دیدگاههای خود در رابطه با نحوه همکاری با دانشگاههای برون مرزی پرداختند.

انتهای پیام/