کد خبر: 1247 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

در مراسم اختتامیه دهمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی

نشان زرین صفویه،به محمدرضا بایرامی رسید

در مراسم اختتامیه دهمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی با اهدای نشان زرین صفویه،نماد اردبیل از محمدرضابایرامی نویسنده ادبیات معاصر ایران تجلیل شد.

نشان زرین صفویه،به محمدرضا بایرامی رسید

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مسروره مختاری از اعضای هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در بخش تجلیل از محمدرضا بایرامی در مراسم اختتامیه دهمین همایش ترویج زبان و ادب فارسی به تشریح خدمات قابل توجه نویسنده اردبیلی به ادبیات معاصر ایران پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی ویژگی برجسته آثار بایرامی را بومی نویسی وی دانست و افزود: واژه‌های بومی محلی در آثار این نویسنده به وفور مشاهده می‌شود و می‌توان حس و حال قصه گویی را در آثارش به وفور مشاهده کرد.

مختاری توجه به نقد پیام‌های تمدن جدید، بازگشت به دوران کودکی، بازگشت به طبیعت و پرداختن به فضای روستا را برای نویسندگان جوان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: چنین دیدگاه و بینش داستان نویسی باید ترویج شود.

محمد رضا بایرامی نویسنده معاصر اردبیلی نیز پرداختن به ادبیات معاصر در همایشی تحت عنوان ترویج زبان و ادب فارسی را اقدامی نو و قابل توجه توصیف کرد.

وی توجه به ادبیات معاصر و داستان معاصر و نقد و بررسی تولیدات را ضروری دانست و تاکید کرد: هر چند در این خصوص اقدامات کافی صورت نگرفته است اما باید  در این زمینه با جدیت کار شود.

در پایان این مراسم نویسنده معاصر اردبیلی، با دریافت تابلوی نفس معرق و نشان زرین سلاطین صفوی از سوی گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی و ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام