کد خبر: 1006 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸

بیانیه های بسیج دانشجویی دانشگاههای استان

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاههای استان با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین آحاد مردم بخصوص دانشجویان را جهت حضور پر شور در این راهپیمایی دعوت کردند.

بیانیه های بسیج دانشجویی دانشگاههای استان

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بیانیه های دفاتر بسیج دانشجویی به شرح است: 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

امروز وحدت مسلمین حول مسئله قدس مهمترین مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش می کند به جای آن برای مسلمانان مسئله سازی کند. لذا هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاور میانه و دوری از تفرقه مهمترین نیاز امروز امت اسلامی است.انقلاب اسلامی ایران محاسبات مستکبران مبنی بر چپاول منابع و تسلط بر جغرافیای مسلمانان را به هم ریخت و خواب بنی اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات را آشفته ساخت.روز قدس که در اندیشه الهی امام(ره) تجلی یافته بود به گفتمان عمومی مسلمانان تبدیل شد و نوید بخش اجتماع مسلمین بر سر جراحت بزرگ تاریخ شد.تحولات و تغییرات معادلات مدیریت جهانی در عصر فعلی و ظهور نهضت های بیداری اسلامی که موجب برانگیخته شدن بغض فروخورده ضد صهیونیستی در بین مسلمانان شده است ، حساسیت روز قدس را تا سطح قابل ملاحظه ای افزایش داده است و روز به روزعمق استراتژیک نامگذاری این روز را بیش از پیش آشکار می کند.مسئله قدس مسئله ای جهانی و به گستره جغرافیای جهان اسلام است و صفوف به هم تنیده مسلمانان روزه دار در این همایش جهانی ضمن نمایش وحدت و اقتدار ملت های مسلمان ، لرزه بر اندام پوشالی استکبار جهانی خواهد افکند و این رژیم جعلی را به پایان خود نزدیک تر خواهد ساخت. قطعاً مسئله قدس یکی از  بزرگترین مسائل تاریخ مسلمانان است که با درد و غم و آوارگی مردم سرزمین فلسطین آمیخته شده است. امروز استکبار جهانی برای کم رنگ کردن اولویت قدس برای مسلمانان، تلاش می نماید علاوه بر حذف محور مقاومت، انقلاب های اسلامی منطقه را به سوی دموکراسی غربی یا جنگ داخلی و فرقه ای سوق دهد تا حیات صهیونیست با اضطراب کمتری سپری شود.امروز به کار بردن این جملات غلط که «وضعیت فلسطین به ما چه ربطی دارد» و امثالهم نوعی خیانت و آب بر آسیای دشمن ریختن است و کسی که این تفکر را بپروراند باید در خودی بودن او شک نمود. در چنین ایامی که سرشار است از نوای ملکوتی کلام الله مجید، پاسخ به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه روز قدس روز اسلام است، وظیفه ای شرعی دینی و انسانی است.امروز بیش از هر زمان دیگر مردم مظلوم غزه نیازمند پشتیبانی مادّی و معنوی همه ملت‌ها به ویژه مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی است و اثرگذارترین بستر این حمایت روز جهانی قدس است .در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات دلدادگان کوی دوست در ماه ضیافت الله، ان شاء الله بار دیگر چون گذشته با حضور چشم گیر و باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس و تمسک مسئولان خدوم و مردم عزیز به حبل المتین وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه، موجب شکست و رسوایی بیشتر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی در راس آن آمریکا و اسرائیل جنایتکار و یاوه گویان و معاندان ولایت و رهبری خواهیم زد.

                                  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای پارس آباد مغان:

 

باسمه تعالی

بار دیگر ندای حکیمانه حضرت روح الله (رحمة الله علیه) در ایام مبارک ماه رمضان است که در گوش مسلمانان و آزادی خواهان جهان طنین انداز می شود.

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى‏ کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و مى ‏تواند تعیین ‏کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. (صحیفه امام،ج‏9، ص: 267)»

امواج خروشان بیداری اسلامی که رژیم غاصب صهیونیستی را به محاصره خود درآورده است گواه این است که «به یاری حق، شفق امید در مسأله فلسطین نیز خواهد درخشید و این سرزمین اسلامی قطعاً به ملت فلسطین باز خواهد گشت و زائده دروغین و جعلی صهیونیستی از صحنه جغرافیا محو خواهد شد. (حضرت امام خامنه ای)»

بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان پارس آباد ضمن شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، از عموم مردم بویژه دانشجویان بصیر ایران اسلامی دعوت می کند که دوشادوش برادران و خواهران خود در سراسر جهان به ندای امام و مقتدای خویش لبیک گفته و با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، مشت محکمی بر دهان صهیونیسم غاصب و حامیان آن به خصوص شیطان بزرگ، انگلیس خبیث و وهابیت ملعون (آل خلیفه و آل سعود) زده و نوید صبح ظفر را به آزادیخواهان و ملت مظلوم و مسلمان فلسطین، عراق، سوریه و یمن و سایر ممالک اسلامی بدهند.

بسيج دانشجويي دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد پارس آباد

بسيج دانشجويي دانشکده سماء پارس آباد

بسيج دانشجويي دانشگاه علمی کاربردی شماره 1 پارس آباد

بسيج دانشجويي دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر پارس آباد

بسيج دانشجويي دانشکده کشاورزی مغان

بسیج دانشجویی آموزشگاه جهاد کشاورزی علمی کاربردی مغان

 

 

بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان مشگین شهر:

 

روز قدس به عنوان یادگار ماندگار امام عظیم الشأن (خمینی بت شکن) از روزهای بسیار مهم و یوم الله است.

روز قدس یک روز جهانی و یک پیام جهانی دارد و اعلام می‌کند امت اسلامی زیر بار ظلم نمی‌رود ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخودار باشد.

مقام معظم رهبری، همچون نامه روشنگرانه‌شان اهمیت این اندیشه ناب و ابتکار بی بدیل امام عزیز را به ملت ایران و مسلمانان جهان اینطور یادآوری کرده‌اند.

روز قدس روز نماد صف بندی حق در مقابل باطل است. روز قدس متوقف کننده حذف فلسطین از نقشه جغرافیای جهانی، روز خنثی کردن توطئه فراموشی مسئله فلسطین، روزی که مردم فلسطین احساس می‌کنند ملت‌ها پشت سرشان و پشتیبان آنها هستند. روز خون در رگ‌های امت اسلامی، روزی که ملت‌های مسلمان بی واسطه مقامات رسمی، حرفشان را در دنیا مطرح می‌کنند، روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملت‌ها، روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب، برخلاف جریان فتنه که در سال 88 در نماز جمعه عده ای فریب خورده که هم جاهل بودند و هم سر در آخور بیگانگان داشتند، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران ؟! سر می‌دادند و امروز هم عده ای شعار حذف حصر سران فتنه می‌دهند! غافل از اینکه هدف بدخواهان و استکباران جهانی در فتنه88، تغییر نظام ولایی تحت عنوان حمایت از اسرائیل بودملت ها، مخصوصاً جوانان بدانند، بحران سازی که امروز در خاورمیانه پدید آمده است برای امنیت اسرائیل است. امروز قضیه سلفی و تکفیری (داعش) مولود و زاییده تفکر، مثلث سوم شوم عبری، عربی و آمریکایی است. اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی همچون زخمی کهنه بر پیکر جهان اسلام خودنمایی می‌کند و روز جهانی قدس روز وحدت جهان اسلام و عزای اسرائیل کودک کش است.

شرایط جهانی طوری رقم خورده است که عنان همه کشورها در دست چند کشور، معدود و قلدر افتاده است و با داشتن حق رأی و قدرت وتو کردن در سازمان بی کفایت ملل متحد، به راحتی جلوی پیشرفت و ترقی دیگران را سد می‌کنند و مهمتر اینکه مغزهای پیشرفته کشورها را تطمیع و یا حذف فیزیکی می‌کنند که این حرکت زشت از دهه 50 اتفاق افتاده است. از جمله دکتر مصطفی علی مشرفه، دانشمند ریاضی دان و فیزیک هسته ای مصری که از شاگردان برجسته آلبرت انیشتین بزرگ بوده است، ترور می‌کنند یا در قضیه جنگ آمریکا با عراق قریب 530 نفر از دانشمندان و اساتید عراقی با شناسایی که به بهانه اینکه عراق تولیدکننده مواد شیمیایی است ترور کردند و بقیه را یا تطمیع و یا از کشور فراری دادند.

 متأسفانه مشابه این اتفاق در کشور ما افتاده است. در سال 83 بازرسی‌هایی انجام گرفت، در قضیه فتنه 88 که گرد و غبار فتنه بصورت نسبی فرو نشست، موج ترورها شروع شد. 4 نفر از دانشمندان هسته ای کشور توسط ایادی صهیونیستی ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. حتما دولتمردان عزیز ما به این آموزه اسلامی توجه دارند که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود و به همین خاطر در قضیه مذاکره هسته ای ایران با قدرت های 1+5 دلواپسی هایی در کشور وجود دارداگر چه مذاکره کنندگان شجاع کشور و دیپلمات های مؤمن به انقلاب ما به همه زوایای طرفند دشمن بدکردار احاطه دارند و انشاءلله پیروزی بزرگی در این جبهه بزرگ حق و باطل نصیب ملت ایران شود و سرداران مدافع عرصه مذاکره هسته ای کشور همچون سرداران زمان جنگ تحمیلی قهرمانانه و سرافرازانه قدرت موفقیت آمیز ایران را در جلوی چشم جهانیان در تاریخ به ثبت رسانده و آیندگان را نسبت به تسلیم دشمنان به احسنت وا دارندبسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان مشکین شهر در آستانه روز قدس، ضمن دعوت از همه ی دانشگاهیان شهرستان جهت حضور در راهپیمایی با شکوه و وحدت آفرین روز قدس، همپای ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی، نظر عزیزان به موارد زیر معطوف می‌دارد:

  1. روز قدس، روز آزمایش و امتحان است، دشمان اسلام و استکبار جهانی، حضور مردم را دراین عرصه مبنا و میزان اسقبال مردم در حمایت از انقلاب، ولایت فقیه، دولت مردان نظام و بیزاری از دشمنان تلقی می‌کنند. پس همه باید به عنوان یک فریضه به این حضور، توجه داشته باشند.
  2. دستگاه استکباری 60 سال است سعی میکند فلسطین مظلوم را از نقشه جغرافیایی جهان حذف نماید.انقلاب اسلامی با این تدبیر امام راحل (ره) تو دهنی به اینها زده است و این حرکت که به نوعی برائت از مشرکین و بیداری ملت ها است در جهان نهادینه شده و به ثمر نشسته است.
  3. روز قدس روز دنیای اسلام است که ملت‌های مسلمان در این روز اراده عمومی خود را برای مقابله با ترفندهای آمریکا و اسرائیل بروز داده، ملت ایران پیشتاز بوده انشاءالله امسال به شکل نمایانی این پیشتازی و عظمت اراده ملی ایران نشان داده شود.
  4. جمعه آخر ماه مبارک رمضان، جمعه آینده است که به عنوان روز جهانی قدس در دنیا جا افتاده است. فرصتی برای روح های علاقه مند به مسئله فلسطین و دلهای پرشور جوانان و دیگر اقشار مسلمان که از ملت فلسطین دفاع کنند، به خصوص در این ایامی که مردم اراضی اشغالی فلسطین خودجوش قیام کردند و این شور و حال بیشتری برای ملتها دارد.
  5. رژیم سلفی ، تکفیری آل سعود بیش از چهار ماه است که ملت شجاع و مومن یمن را محاصره کرده و به وسیله بمباران‌های شبانه روزی آن کشور به صورت سرزمین سوخته درآورده است وبیش از ده هزار نفر شهید و زخمی مردم یمن در دفاع تقدیم کرده اند. باید با شعار مرگ بر آل سعود کافر، چهره زشت غاصبان سرزمین وحی الهی را به جهانیان شناساند.
  6. روز قدس رزمایشگاه و نمایش قدرت ایران مقتدر، همچون کنگره عظیم جهانی حج برائت از مشرکین در مقابل قدرت‌های مستکبر است، بنابر این این حضور حماسی، به عنوان نماد شکوه پایداری و قدرت نرم جمهوری اسلامی به دفاع مظلومین عالم و کشورهای محور مقاومت لبنان، فلسطین، سوریه و دیگر دولت‌های استقلال طلب (یمن، عراق، افغانستان، بحرین) و حمایت قاطع و مستمر از فرزندان برومند میدان مذاکره هسته ای و عقب نشینی اسرائیل از غزه که یک شکست برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شود و از طرفی آمریکای ستمگر می‌خواهد بین دولت‌های اعراب و اسرائیل روابط عادی ایجاد کند،به همین خاطر روز قدس اهمیت مضاعفی دارد و حضور شکوهمند ما را می‌طلبد. "و الله المستعانبه امید پیروزی نهایی وارثان حقیقی جهان.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان مشکین شهر بسیج دانشجویی

  1. شهید معیت دانشگاه پیام نور مرکز مشکین شهر
  2. شهید حسین اسدی نصیر آبادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر
  3. شهید عمران ولیزاده دانشکده کشاورزی مشکین شهر