پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

آزادی بیان در غرب، یک شعار تبلیغاتی است/ قره باغ، با بصیرت افزایی عالمان دینی آذربایجان، آزاد شد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتقاد از دولت آذربایجان در زندانی کردن حجت الاسلام الهام علی اف، جانشین حزب اسلام این کشور، گفت: قره باغ در سایه بصیرت افزایی عالمان دینی جمهوری آذربایجان، آزاد شد.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در نشست بررسی ابعاد بازداشت و صدور حکم سنگین متفکر و عالم دینی جمهوری آذربایجان حجت الاسلام حاج الهام علی اف که عصر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان در محل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد گفت: زمان ثابت کرده است که آزادی بیان در غرب، یک شعار تبلیغاتی است.

وی در ادامه سخنان خود به قرابت  دوکشور آیران و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: ایران و جمهوری آذربایجان علاوه بر اینکه از لحاظ جغرافیایی دو کشور همسایه دیوار به دیوار هستند از لحاظ تاریخی به هم پیوسته و از لحاظ فرهنگی و دینی نیز دارای یک هویت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه دین و فرهنگ دو ملت  کاملا عجین و در هم است، گفت: لذا  همراه هم هستیم و در سخت ترین شرایط دولت و ملت ایران پشتیان ملت جمهوری آذربایجان بوده و بارها این امر مهم را به اثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه سرنوشت نخبگان و عالمان دینی جمهوری اذربایجان برای ما و سایر کشورهای مسلمان مهم است، گفت: هیچگاه دولت و ملت ایران اسلامی نسبت به تحولات و سرنوشت مردم و نخبگان دینی و فرهنگی جمهوری آذربایجان بی تفاوت نخواهد بود.

حجت الاسلام جعفرزاده به جنگ قره باغ اشاره کرد و گفت: در جنگ قره باغ از ابتدا تا کنون ایران اسلامی اصلی ترین حامی جمهوری آذربایجان بوده است هرچند در جنگ دوم برخی افراد با قصد و غرض به دنبال ایجاد مانع بین دوکشور بودند ولی جامعه جهانی دید که جنگ قره باغ در نهایت با اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به پایان رسید.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از دولت جمهوری آذربایجان نسبت به زندانی  و محکوم کردن حجت الاسلام الهام علی اف عالم دینی و جانشین حزب اسلام این کشور  گفت: این اقدام دولت آذربایجان در منافات با عدالت، آزادی بیان و دموکراسی است که خود بدان معتقد است.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه سرنوشت علمای دینی جمهوری آذربایجان برای ما مهم است، گفت: مردم جمهوری آذربایجان از جان خود گذشتند تا با تقدیم بیش از 2300 شهید با دفاع از خاک، شرف، و ناموسشان ، آزادی را برای کشور خود به ارمغان آورند و این روح حماسی برگرفته از روشنگری های عالمان دینی این کشور بود.

وی با بیان اینکه رفتار ظالمانه دولت جمهوری آذربایجان با مردم و عالمان دینی این کشور شایسته مردم این کشور نیست گفت: عالمان دینی و سایر مردم که حق آزادی بیان دارند نباید از طرف حاکمیت این کشور تحت فشار قرار گرفته و مورد شکنجه و حصر قرار گیرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف نشست بررسی بررسی ابعاد بازداشت و صدور حکم سنگین متفکر و عالم جمهوری آذربایجان حجت الاسلام حاج الهم علی اف پرداخت و گفت: از طرف علمای اردبیل، دانشگاهیان، اساتید، روحانیت، فرهنگیان و فعالان فرهنگی و رسانه ای استان اردبیل قویا از حجت الاسلام الهام علی اف اعلام حمایت کرده و اعلام می داریم دفاع از مظلوم وظیفه انسانی ما است.

وی با بیان اینکه طبق شواهد موجود  حجت الاسلام الهام علی اف ناجوانمردانه و برخلاف تمام  مناسبات بین المللی و آزاد اندیشی زندانی شده است، گفت:  امروز آزاد اندیشی در دنیا بیشتر به ابزاری برای تبلیغ و شعار تبدیل شده است.

این مبلغ اسلامی به هولوکاست اشاره کرد و گفت: آزادی بیان غربی در مورد هولوکاست را بارها تجربه کردیم ،کافی است کسی در غرب در مورد آن حرف بزند تا مورد شدیدترین فشارها قرار گرفته و زندانی شود اما در همان کشورها  وقتی در مورد نبی مکرم اسلام بدترین سخنان گفته می شود و کاریکاتورهای موهن منتشر می شود،آز ادی بیان موجودیت پیدا کرده و فوران می کند.

حجت الاسلام جعفرزاده به سرنوشت روژه گارودی روزنامه نگار و متفکر فرانسوی اشاره کرد و گفت: وی به دلیل آزادی بیان واقعی مورد شنکجه قرار گرفت و محبوس شد بنابراین آزادی بیان در غرب تنها در حد شعار و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام علی اف هیچگونه ملاحظات امنیتی ندارد، گفت: این عالم دینی تنها به دلیل نگاه دینی به مسائل مختلف زندانی شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه دفاع از مظلوم امری فطری است و در فطرت بشر نهفته است، گفت: دفاع از ارزش ها و آرمان های ملت جمهوری آذربایجان، وظیفه امروز ما است چراکه در یک جامعه اسلامی، حاکم حق ندارد آرمان مردمش را تحت فشار قرار دهد تا جاییکه رسانه این کشور نیز حق انتقاد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم از آرمان های ملت جمهوری آذربایجان دفاع کنیم، گفت: از دستگاه قضایی جمهوری آذربایجان درخواست می کنیم تا با سعه صدر بیشتر پرونده فوق را مورد بررسی قرارداده و در صدور حکم نهایی تحت تاثیر اصحاب ثروت و قدرت حاکم در این کشور قرار نگیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه افتخار سیستم قضایی یک کشور آزاداندیشی و استقلال است، گفت: مردم جمهوری اذربایجان  باید متوجه باشند که امور در این کشور با عدالت پیش نمی رود بلکه با آنچه بیان می شود فاصله دارد.

وی با بیان اینکه مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی نسبت به تحولات و سرنوشت این روحانی بی تفاوت نخواهند ماند، تصریح کرد: به حاکمان جمهوری آذربایجان هشدار می دهیم در این امر جانب احتیاط را رعایت کرده و نسبت به جرم اعلام شده با احترام برخورد کند، چراکه مردم جمهوری آذربایجان و آزاداندیشان منطقه  نسبت به دادگاه حجت الاسلام علی اف  که به ناحق به 18 سال زندانی محکوم شده است بی تفاوت نخواهد ماند. 

 

 

انتهای پیام/ج