پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل:

اقتصاد ورزشی بدون قوانین مصوب، آفت زا است/ خودسازی و خصلت پهلوانی رمز جاودانگی ورزشکاران است

رئیس هیات ورزش های سه گانه اردبیل با بیان اینکه جامعه بدون ورزش پیر و بیمار است به آفت های اقتصاد ورزشی پرداخت و گفت: اگر اقتصاد ورزشی بدون قوانین خاص پیگیری شود نه تنها برای جامعه آفت خواهد بود، بلکه خود ورزشکار نیز بعد از دوران قهرمانی به فراموشی سپرده خواهد شد

به گزارش ابصارخبر، سیداحمد عاملی رئیس هیات ورزش های سه گانه موسوم ترای اتلون استان اردبیل   پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، به فعالیت های ورزشکاران در ایام کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه ورزشکاران در ایام کرونا بویژه در بحث کمک های مومنانه خوش درخشیدند گفت: با اینکه کرونا اماکن ورزشی را تعطیل کرد اما ورزشکاران در رشته های مختلف خوی و خصلت پهلوانی خود را نمایش گذاشتند و با دستگیری از نیازمندان رهرو مولایشان شدند.

رئیس هیات  ورزش های سه گانه استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین فوائد ورزش در بُعد فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: ورزش لازمه زندگی در همه اعصار زندگی انسان است.

وی از ورزش به عنوان بخشی از اقتصاد و تجارت در جهان ترقی یافته امروزی نام برد و گفت: این عامل باعث ورود بنگاه های اقتصادی به ورزش شده که لازم است در این خصوص قوانین، مبانی و مقررات لازم  تدبیر، اتخاذ و اجرایی شود.

عاملی به آفت های بخش اقتصادی و درآمدزایی ورزش برای ورزشکاران نیز پرداخت و گفت: اقتصاد ورزشی بدون قوانین آفت زا است چراکه می تواند ورزشکار را در حد یک اقلام یا کالای تجارتی پایین آورد.

وی افزود:اگر شان و منزلت ورزشکار پایین بیایید، ورزشکار نمی تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد و اگر ورزشکار الگو نباشد جذب جامعه به ورزش امکان پذیر نخواهد بود و جامعه ما به جامعه ای پیر و بیمار تبدیل خواهد شد و این خود منجر به عدم نشاط، رشد، سلامتی و اخلاق در جامعه خواهد شد.

رئیس هیات ورزش های سه گانه استان اردبیل به جهان پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: نام و نشان  این الگوی جوانمردی بعد از 54 سال هنوز هم در جامعه زنده است درحالیکه بسیاری از ورزشکاران با اینکه موفق به کسب عناوین و مدالهای متعدد و رنگارنگ جهانی شده اند بعد از پایان دوران قهرمانی نام و نشانی از آنها در جامعه دیده نمی شود .

وی با بیان اینکه نام تختی بیش از نیم قرن است که زنده و جاوید مانده است، این جاودانگی برگرفته از خوی و خصلت پهلوانی ،تربیتی و خودسازی تختی است که لازم اسم جوانان ما در این راستا گام بردارند.

 

انتهای پیام/ج