پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات استان اردبیل:

داوطلبینی که احراز صلاحیت نشده اند تنها 4 روز برای ارائه اعتراض کتبی فرصت دارند

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: آن دسته از کاندیداهایی که در بررسی هیأت های اجرایی احراز صلاحیت نشده اند می توانند اعتراض کتبی خود را حداکثر تا 4 روز پس از دریافت عدم احراز خود به هیأت عالی نظارت استان اردبیل تحویل دهند.

به گزارش ابصارخبر، مهدی توحیدی دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات استان اردبیل در نشستی که با حضور  محمود عباس زاده مشگینی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان و حجت الاسلام سید کاظم موسوی عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان و نمایندگان استان اردبیل در مجلس از آغاز فرایند بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر در هیات نظارت استان اردبیل خبرداد و گفت: آن دسته از کاندیداهایی که در بررسی هیأت های اجرایی  احراز صلاحیت نشده اند می توانند اعتراض کتبی خود را حداکثر تا 4 روز پس از دریافت عدم احراز خود به هیأت عالی نظارت استان اردبیل تحویل دهند.

وی به برگزاری جلسه با روسای هیات های نظارت شهرستان ها جهت تبادل نظر و هماهنگی لازم با حضور اعضای هیات عالی استان اشاره کرد و گفت: در ای نشست نحوه بررسی صلاحیت ها و رفع مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توحیدی با بیان اینکه تاکید رئیس هیات عالی نظارت استان عمل بر مر قانون است، گفت: در جریان بررسی صلاحیت ها و نگاه های سیاسی و جناحی منظور نشده و به دواطلبان اطمينان می دهیم عملی فراتر از قوانین ذکر شده برای انتخابات‌ شوراها، توسط هیات های نظارت انجام نخواهد گرفت.

با اعمال نظر مراجع چهارگانه، در چهار چوب با حداکثر اغماض برخود خواهد شد.

وبا تکذیب شایعات از پیش مطرح شده در جامعه در خصوص رد صلاحیت برخی دواطلبان، افزود؛ تا پرونده ها به هیات های نظارت شهرستان ها ارجاع و روند بررسی صلاحیت در این مرحله شروع نشده، هر گونه خبر در این خصوص کذب است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز در این نشست بر رعایت قانون، عدالت، تقوا و بی طرفی در بررسی صلاحیت ها تاکید کرد.

محمود عباس زاده مشگینی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد.

وی در پایان سخنان خود  از تلاش های  هیأت های اجرایی، فرمانداران و بخشداران  و عوامل برگزری انتخابات قدردانی کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا ضمن  عمل به مرّ قانون زمینه های مشارکت همه جانبه مردم را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ج