پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
همزمان با هفته عفاف و حجاب برگزار شد؛

همایش الگوی سوم در اردبیل + عکس

مؤذنی از مفسران قرآن کریم اردبیل در همایش الگوی سوم با بیان اینکه چشم، دروازه عقل و خرد است، گفت: انسان باید مواظب چشمان خود باشد چراکه چشم از تقدس برخوردار است و اگر این دروازه مهم بدون مراقبت باز بماند همانند ویروسی که موجب صدمه دیدن رایانه می شود، انسان را نابود می کند.

به گزارش ابصارخبر، ظهر امروز همایش الگوی سوم همزمان با هفته عفاف و حجاب و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد.

مؤذنی مفسر قرآن کریم و از فرهیختگان اردبیل در این همایش به تبیین مفاهیم آیات قرآن کریم در خصوص حجاب و عفاف پرداخت و گفت: زیر بنای موضوع حجاب به مردان باز می گردد و از این رو بر مردان واجب است تا با صیانت از گوش و چشم خود، به کنترل هوای نفس بپردازند چراکه مردان نگهبان خانواده هستند.

وی به بازخوانی تعریف تعصب و غیرت مردانگی پرداخت و گفت: متاسفانه در برخی خانواده ها برداشت متفاوتی از این موضوع شده و از غیرت چهره خشونت باری به تصویر کشیده است در صورتی که غیرت مهمترین خصوصیت مردان است.

این مفسر قرآن کریم به کتاب های سلام بر ابراهیم و یادت باشد اشاره کرد و گفت: هرکس می خواهد به مفهوم واقعی غیرت مردان پی ببرد بهتر است به این دو کتاب رجوع کند تا شبهات ذهنش برطرف شود.

وی اخلاق خوب را لازمه غیرت مردانگی عنوان کرد و گفت: اگر اخلاق حسنه در خانواده ها تقویت شود مشکلات جامعه نیز تا حد زیادی برطرف می شود.

مؤذنی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیث کساء اشاره کرد و گفت: در این حدیث خداوند متعال برای معرفی پیامیر اکرم (ص)، حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرده و اهل بیت(ع) را با نام بانوی دو عالم معرفی می کند.

وی با بیان اینکه چشم، دروازه عقل و خرد است، گفت: انسان باید مواظب چشمان خود باشد چراکه چشم از تقدس برخوردار است ولی اگر این دروازه مهم بدون مراقبت بصورت 24 ساعته باز بماند همه نوع اطاعاتی وارد آن شده و همانند ویروسی که موجب صدمه دیدن رایانه می شود، انسان را نابود می کند.

این معلم فرهیخته در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های بانوان محجبه پرداخت و گفت: اولین توصیه برای پاکی روحی و روان برای انسان ها چشم است و اگر انسان چه مرد و چه زن از چشمان خود مراقبت کند، از بلایای نفسانی در امان خواهد ماند.

پری آخته شاعر و نویسنده اردبیلی به عنوان نماینده هیأت داوران جشنواره حجاب در استان اردبیل در ادامه این همایش به بیان روند داوری جشنواره پرداخت و گفت: حدود 160 اثر در قالب مقاله، پوستر،شعر، انیمیشن، داستان و فیلم به دبیرخانه جشنواره عفاف و حجاب ارسال شده بود که طی 5 مرله داوری تعداد 40 اثر به مرحله پایانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه رویش نوجوانان هنرمند در این جشنواره قابل توجه بود، اظهار امیدواری کرد در جشنواره های بعدی از جضور داوران جوان نیز استفاده شود.

آخته از هنر به عنوان مهمترین راه تجسم تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نام برد و گفت: توجه به هنرمندان ارزشی در واقع توجه به تداوم مسیر انتخاب شده است، چراکه این هنرمندان هستند که با ذهن خلاق و قلم رسای خود نتایج فعالیت های انقلابی را در عرصه های جهانی به تصویر می کشند. 

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و تجلیل از برگزیدگان جشنواره حجاب از برنامه های همایش الگوی سوم بود که اردبیل برگزار شد.

 

انتهای پیام/ج