پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
امام جمعه شهرستان بیله سوار:

جنبش حجاب، به گفتمان و دکترین جهانی تبدیل شود/ مجلس قوانین حجاب را به روز رسانی کند

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه مجلس باید قوانین مربوط به عفاف و حجاب را متناسب با نیاز جامعه بروز رسانی کند، گفت: با کمی تلاش می توان جنبش حجاب ایران را به گفتمان و دکترین جهانی تبدیل کرد.

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به ضرورت توجه به جایگاه خانواده پرداخت و گفت: با توجه به اینکه جهان امروز در شرایط خاصی به سر می برد و به طبع آن شرایط سختی بر منطقه حاکم است و دشمنان اسلام درصدد هستند تا با از بین بردن زیرساخت های خانواده و ترویج دنیا گرایی و پوچ گرایی به مقابله با اسلام و ایران اسلامی بپردازند.

وی با بیان اینکه دشمنان در صدد هستند تا انسانها به اهداف و آمال پیش بینی شده در اسلام نرسند، تصریح کرد: دشمنان امروز برای مقابله با اسلام نهاد خانواده را مورد هدف قرار دادند، چراکه این نهاد خانواده است که منجر به ارزش افزایی و مکتب آفرینی در جامعه می شود.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود به اتاق فکر دشمنان در این زمینه اشاره کرد و گفت: مستر همفر جاسوس آمریکایی در این زمینه می گوید؛ آمریکا و غرب برای اینکه بتوانند تمدن اسلامی را از پیش رو بردارند باید بین خانواده ها و خانم ها نفوذ کنند تا با پیاده سازی افکار خود بین جوانان به اهداف مورد نظر برسند.

وی به گفته های رابرت کورتاژ غول رسانه ای آمریکا و اروپا نیز اشاره کرد  و گفت: کورتاژ معتقد است برای اینکه بتوان ایران را از بین برد باید به خانواده نفوذ کرد و در این راه نیز باید تلاش کرد تا بین زنان  و حجاب فاصله انداخت تا با تریج بی عفتی اهداف مورد نظر غرب محقق شود.

امام جمعه بیله سوار به زیرساخت های دنیای غرب در این زمینه اشاره کرد و گفت: ترویج سبک زندگی غربی و مد گرایی به شکل های مختلف در دنیای جدید در راستای خدمت به مافیای قدرت و ثروت است.

وی با بیان اینکه مافیای قدرت منافع خود را از بزنگاه های فریب تامین می کند، خاطرنشان کرد: ثقل برنامه های فریب مافیای قدرت نیز ایران است چراکه این کشور تنها قدرتی است که برابر زیاده خواهی ها و زورگویی های انها ایستاده و با از بین بردن معادلات مستکبران  تعریف جدیدی از انسانیت را جهان ارائه کرده است.

عزیزی منافع استکبار در منطقه را یادآور شد و گفت: ایران اسلامی برنامه ریزی های آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه را با خطر مواجه کرده است به همین خاطر است که دشمنان درصدد هستند تا با هر شیوه ای که ممکن است به مقابله با ایران بپردازند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام برای اینکه بتوانند دستاوردهای مکتب ایران را در جهان بی اثر کنند و جلوی بیداری ملت را بگیرند، کانون خانواده را مورد هدف قرار داده اند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار تلاش های استکبار برای مقابله با ایران اسلامی را یاداور شد و گفت: ابرقدرت جهان با همه ادعاهایش نتوانست  علی رغم راه اندازی جنگ های سخت و اقتصادی و اعمال تحریم های طاقت فرسا به موفقیت دست یابد لذا به جنگ نرم روی اورد و در این جنگ نیز روی نهاد خانواده به خصوص بانوان و مادران تمرکز کرد تا با اخذ عنوان مادری از خانم ها به اهداف مورد نظر خود یعنی کنترل ایران دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بحث خانواده، رشد و تربیت فرزندان حول محور مادر است، گفت: این مادر است که می تواند جامعه را متحول کرده و مکتب سازی کند.

حجت الاسلام عزیزی زحمات مادران در 8 سال دفاع مقدس و ظهور و بروز نخبگان جوان علمی، فرهنگی و سیاسی در برهه فعلی را یاداور شد و گفت: همه موارد ذکر شده ایجاب می کند که به مقوله حجاب نگاه تخصصی داشته باشیم تا با آسیب شناسی عوامل بدحجابی در جامعه بیشتر از گذشته در رشد و تعالی خانواده ها تلاش کنیم.

وی به عوامل تاثیر گذار در حجاب اشاره کرد  و با بیان اینکه توجه به مقدمات حجاب از ضروریات جامعه است، گفت: جامعه عاری از اسیب های بی حیایی و بی عفتی نیازمند توجه خاص به کانون خانواده از همان ابتدای تشکیل آن است.

امام جمعه بیله سوار چشم انداز پیش رو در زمینه حجاب را یاداور شد و گفت: آرامش و صلابت جامعه امروز در گرو توجه به عفاف و حجاب است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود  به راه های ترویج حجاب در جامعه پرداخت و گفت: اگر به بحث اعتمادسازی در سطح کلان توجه شود می توان ضمن تقویت باورهای دینی، با کاهش نماد سوزی ها جامعه را به سمت تعالی و تحقق ارمان های انقلاب هدایت کرد.

حجت الاسلام عزیزی در مبحث خرد و جزئی حجاب نیز  گفت: جدا از تبیین عالمانه و نگاه به پوشش و جایگاه زن در جامعه، مبحث تخصص گرایی و مهارت افزایی باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان به سمت رشد معنوی و تعالی جامعه گام برداشت.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان سخنان خود به اعمال سیستم تشویق و تنبیه نیز اشاره کرد و گفت:  این سیستم بیشتر باید در ادارات و نهادها اعمال شود چراکه در این مراکز تا سیستم مشوقی نباشد رشدی نیز صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه جنبش عفاف و حجاب یک جنبش بزرگ است گفت: در برهه کنونی این جنبش باید به گفتمان و دکترین روز تبدیل شود تا در مدیریت جهانی از جایگاه ارزنده ای برخوردار شود.

امام جمعه بیله سوار در پایان سخنان خود خواستار نهادینه شدن فرهنگ عفاف  و حجاب در کودکان شد و گفت: اگر فرهنگ حجاب از همان دوران کودکی در انسان نهادینه شود وی در بزرگسالی نیز با مشکل برنمی خورد.

وی خواستار تصویب قوانین مورد نظر در زمینه حجاب و عفاف در کشور شد و گفت: با تصویب قوانین جدید در حوزه عفاف و حجاب می تواند بزرگترین ارزش موجود در کشور را به جایگاه واقعی خود رساند.

 

انتهای پیام/ج