پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
در خطبه های نماز جمعه شهرستان های اردبیل مطرح شد:

دولت و مجلس به ‌فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند/حجاب جزو ضرورت اسلام است

ائمه جمعه شهرستان های اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته توجه ویژه مسئولین به عفت ورزی و پوشش در راستای تامین امنیت جوانان، مردم و احیای شورای حفظ عفاف خواستار شدند.

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی،توجه مسئولین به زیرساخت های فرهنگی،اقتصادی و دینی مردم بویژه مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست.

وی در ادامه توجه ویژه مسئولین به عفت ورزی و پوشش در راستای تامین امنیت جوانان و مردم و احیای شورای حفظ عفاف و حجاب کشوری برای هوشمند کردن عفاف و حجاب  تاکید کرد.

خطیب جمعه بیله سوار در پایان اقدام آل سعود در توهین به مرجعیت شیعه عراق را محکوم نموده، نقش آیت الله سیستانی در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی عراق  را یادآوری نمود.

حجاب جزو ضرورت اسلام است

خطیب جمعه گرمی با اشاره به حادثه مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب گفت : حجاب جزو ضرورت اسلام است. اگر در جامعه حجاب از بین برود ، غیرت از بین خواهد رفت ، خانواده از بین خواهد رفت ، امنیت بانوان از بین خواهد رفت ، ایمان از بین خواهد رفت. درست به همین دلیل است که دشمنان اسلام این همه سرمایه برای کشف حجاب می کنند.

پدر معنوی شهرستان گرمی اظهار داشت: در باره حجاب ما با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم که باید حکومت و مردم بیدار باشند و مشکلات بی حجابی را جدی بگیرند. اوّلافلسفه حجاب برای جوانان درست تبیین نشده است. مدافعین حجاب ، حجاب را با خشونت تبلیغ می کنند و حامیان بی حجابی نیز با دلایل واهی و بی اساس از آن حمایت می کنند. باید برای جوانان تبیین شود که چرا خداوند متعال حجاب را برای بانوان واجب کرده است.  

امام جمعه گرمی بیان داشت: حجاب می خواهد برای زنان متانت و وقار بدهد ، حجاب می خواهد زنان را از آلت دست مردان هوس باز بودن نگه دارد ، حجاب می خواهد زنان را از چشمهای آلوده محفوظ بدارد ، حجاب می خواهد امنیت زنان را تأمین نماید ، حجاب می خواهد جوانان ما را از گرفتار شدن به فساد اخلاقی نگه دارد.

 حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی در آخر سخنان خود با اشاره به کمبود آب شرب در سطح شهر و روستا ، مردم را به قناعت در مصرف آب دعوت نمود.

مردم اصلاندوز از کمبود آب شرب رنج می‌کشند

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به موضوع مشکلات آب شرب و گرانی در شهرستان اظهار کرد: با وجود دو رودخانه بزرگ ارس و دره رود مردم واقعاً در مشکل کمبود آب شرب در رنج به‌سر می‌برند.

وی از استاندار اردبیل و فرماندار شهرستان اصلاندوز خواست با جدیت به‌فکر حل این مشکل اساسی شهرستان باشند.

امام جمعه اصلاندوز همچنین با اظهار تاسف از گرانی در بازار اصلاندوز گفت: عدم نظارت جدی مسؤولان از وضعیت بازار باعث شده تا فروشندگان هر طور که می‌خواهند روی کالاها و اجناس قیمت‌گذاری کنند.

اسدزاده افزود: مردم به شدت گلایه مندند و مسؤولان باید به فکر حل مشکل معیشت و اقتصاد مردم باشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی تحول خواهی و تحول آفرینی با تکیه بر مکتب امام راحل(ره) گفت: برای اجرایی شدن این موضوع نیاز به تامل بیشتر، تحرک افزون‌تر و فهم دشواری‌های تحول هستیم.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه مجلس جدید با ترکیب جوان و آرایشی انقلابی روی کار آمده است افزود: مجلس نباید بر روی یک موضوع تمرکز کند بلکه رفع مشکلات معیشتی و اقتصاد مردم را باید در اولویت قرار دهد.

اسدزاده بیان کرد: دولت به جای اتکا به برجام باید با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات داخلی به فکر حل مشکلات اقتصادی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا مظهر و نماد شیطان بزرگ است افزود: آمریکا از مردم ایران عصبانی است چرا که ابهت و عظمت پوشالی و منافع خود را در مقابل ایران در خاورمیانه از دست داده است.

خطیب جمعه اصلاندوز در ادامه تصریح کرد: امروز در جنگ روایت‌ها و در مقابل تبلیغات شدید دشمنان  قرار داریم و دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در صدد آسیب زدن به انقلاب و مردم است.

اسدزاده گفت: اگر اتحاد، اتفاق و همدلی مسؤولان و مردم وجود داشته باشد یقیناً نقشه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.