پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

پروژه های نیمه تمام پارس آباد تکمیل می شوند

پروژه های نیمه تمام پارس آباد تکمیل می شوند شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از پیگیری پروژه های نیمه تمام پارس اباد خبرداد و گفت:پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان ، راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار است.

به گزارش ابصارخبر، داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان پارس‌آبادگفت: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی افزود: ۱ هزار میلیارد اعتبار ویژه سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل امسال و سال آینده تخصیص خواهد یافت و تحرک بزرگی در جهش استان ایجاد خواهد کرد.

شایقی با بیان اینکه امسال اولویت با پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام است افزود: امسال اولویت تخصیص اعتبارات با پروژه‌های بزرگ و نیمه تمام است و عملیات اجرایی چهار بانده پارس‌آباد سربند و پارس آباد بیله‌سوار اولویت پروژه‌های امسال خواهد بود.

 پروژه‌های نیمه تمام استان اردبیل بهره‌برداری خواهد رسید

شایقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ برای بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف تصریح کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تخصیص اعتبارات به پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به صورت کامل انجام دهیم تا شاهد افتتاح آن‌ها در سال ۹۹ باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: برای عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل-میانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد هزینه شده و ۱۶۰۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز در حال تامین است و تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه مهم استان افتتاح خواهد شد.

سند آمایش استان اردبیل تدوین شده است

وی از تداوم پروژه‌ راه آهن اردبیل تا پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس آباد نیز در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

شایقی گفت: سند آمایش استان تدوین و سند توسعه ۱۱ شهرستان در شش ماهه آتی تکمیل و پس از تصویب به عنوان اسناد بالا دستی در اختیار فرمانداران خواهد بود.

اتصال راه‌آهن اردبیل به کشورهای آسیای میانه پیگیری می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: عملیات اجرایی پروزه شهرک گلخانه‌ای،‌ پایاب سد خداآفرین و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان یکی از اولویت‌های پیگیری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های ریلی و جاده‌ای مناطق مختلف استان استان دغدغه مجموعه ما است و در آینده‌ای نزدیک نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای بازدید از پروژه راه آهن اردبیل به استان سفر خواهد کرد.

شایقی تصریح کرد: در این سفر اتصال راه آهن اردبیل به کشور‌های آسیای میانه از طریق مرز شهرستان پارس‌آباد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

عملیات اجرایی پروژه چهار بانده اردبیل-پارس‌آباد در اولویت قرار دارد

عدالت حاجی‌پور فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان طی سال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سهم شهرستان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است و ما نیز تلاش می‌کنیم در کنار حل و رفع سایر مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف شهرستان اتمام و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌ تمام پارس‌آباد را نیز در اولویت قرار دهیم.

حاجی‌پور گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و استانداری در خصوص ایجاد جهش تولید باید اعتبارات با دید تحقق پروژه‌های تاثیر گذار در تحقق شعار جهش تولید توزیع شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: عملیات اجرایی چهار بانده پارس‌آباد سربند، تصفیه خانه فاضلاب پارس‌آباد و تامین آب شرب اسلام‌آباد و تازه کند و تکمیل زیرساخت ناحیه صنعتی و گلخانه ۱۵۰۰ هکتاری و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان است.

وی اظهار کرد: اعتبارات شهرستانی تنها حدود ۱۰ درصد اعتبارات بوده و ۹۰ درصد اعتبارات در دست وزرا به صورت ملی است و ضرورت دارد ادارات کل مربوطه در جذب این اعتبارات و اخذ ردیف‌های اعتباری ملی فعال باشند.

حاجی‌پور افزود: همچنین برگشت اعتبارات به دلیل عدم جذب خط قرمز شهرستان پارس‌آباد مغان است و فصل کاری پروژه‌ها  محدود است و  دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات تا پایان سال مالی اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرنگار: پویا حاجی وند

انتهای پیام/ج