پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دبیر ستاد بسیج دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی خبرداد:

اعزام 300 دانشجوی اردبیلی به همایش بین المللی پیاده روی اربعین حسینی/ تحکیم وحدت اسلامی محوری ترین برنامه دانشجویان در موکب های اربعین

دبیر ستاد اربعین دانشجویی اردبیل با بیان اینکه 300 دانشجو از سراسر استان به همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی اعزام می شوند، گفت: این کاروان 21 مهرماه با بدرقه مسئولین دانشگاهها به مرزهای عراق اعزام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،حسین مظفری دبیرستاد اربعین دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه های این ستاد در اردبیل پرداخت و گفت: کاروان دانشجویی اربعین حسینی استان اردبیل با حضور بیش از 300 دانشجو، 21 مهرماه به مرزهای عراق اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش بزرگ حسینی در کربلای معلا، اعلام آمادگی برای ظهور است گفت: به همین منظور ستاد دانشجویی اربعین حسینی از ماه ها قبل با راه اندازی ستاد اربعین و برگزاری جلسات متعدد نسبت به برگزاری باشکوه تر این همایش بین المللی برنامه ریزی کرده است.

حضور 50 خادم یار حسینی اردبیل در موکب های اربعین

مظفری در ادامه سخنان خود به طرح خادم یاران حسینی نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام 50 نفر از دانشجویان اردبیلی به عنوان خادم یار و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی برای آنها از جمله اقدامات ستاد دانشجویی اربعین حسینی بود که از ماه ها قبل این کار با اعلام فراخوان و جذب خادمان حسینی انجام شده است.

وی از برگزاری جلسات متعدد با کمیته های ستاد اربعین حسینی، کمیته یاوران معنوی و ستاد بازسازی عتبات در استان خبر داد و گفت: در این جلسات هماهنگی های لازم برای اعزام دانشجویان زائر انجام شده است.

برگزاری دوره آموزشی زبان عربی به صورت کاربردی

دبیر ستاد بسیج دانشجویی اربعین حسینی در اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی سفیران اربعین در مهدیه اردبیل خبرداد و گفت: طی رایزنی های انجام گرفته با قرارگاه فاطمه الزهرا و هیات رزمندگان اسلام دوره آموزشی زبان عربی به صورت کاربردی ویژه دانشجویان زائر در مهدیه اردبیل  در حال برگزاری است.

وی به برنامه های بدرقه کاروان دانشجویی به کربلای معلا نیز اشاره کرد و گفت: طی جلسات متعدد هماهنگی که با حضور روسای دانشگاه های اردبیل و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، مقرر شد مراسم بدرقه کاروان های دانشجویی و اساتید دانشگاه های استان بصورت مشترک 21 مهرماه در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شود.

اعلام غیبت موجه کلاس درسی برای دانشجویان زائر اربعین حسینی

مظفری به بخشنامه های صادر شده توسط وزارت علوم در این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: بنا به ابلاغ وزارت علوم غیبت دانشجویان در طول سفر اربعین که 10 روز اعلام شده است  موجه قلمداد خواهد شد.

وی افزود: غیبت دانشجویان خواهری که به صورت خانوادگی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا اعزام می شوند نیز شامل بخشنامه بوده و غیبت آنها نیز از کلاس های درس موجه قلمداد خواهد شد.

دبیر ستاد بسیج دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی در اردبیل به مستندسازی از زیارت اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: خادمین دانشجو جهت مستندسازی و به تصویر کشیدن جلوه های حضور زائرین اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند.

برگزاری مسابقه روایت عشق با هدف به تصویر کشیدن شکوه اربعین حسینی

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری مسابقه روایت عشق ویژه زائرین اربعین حسینی نیز خبرداد و گفت: این مسابقه که با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های این حرکت حسینی طراحی شده است در دو بخش دانشجویی و آزاد با همکاری 22 دستگاه اجرایی،فرهنگی و دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

راه اندازی موکب اربعین در مرز بیله سوار برای زائرین جمهوری آذربایجان

مظفری از ایجاد موکب در مرز بیله سوار ویژه زائرین کشور جمهوری آذربایجان خبرداد و گفت: در این موکب نیز گروه های دانشجویی با برنامه ریزی های انجام گرفته به فعالیت های فرهنگی خواهند پرداخت.

وی به نصب بیلبورد به زبان آذری در محل امامزاده سید صدرالدین نیز اشاره کرد و گفت: محتوای برنامه های فرهنگی انجام گرفته توسط دانشجویان در موکب های اربعین با محوریت تمدن نوین اسلامی و با رویکرد وحدت اسلامی و ظهور خواهد بود.

اجرای طرج نائب الزیاره به نیت 58 شهید دانشجوی استان اردبیل 

دبیر ستاد بسیج دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی در اردبیل از اجرای طرح نایب الزیاره در استان اردبیل نیز خبرداد و گفت: در این طرح هر دانشجوی زائر با انتخاب یکی از 58 شهید دانشجوی استان اردبیل به نام و یاد این شهید بزرگوار قدم به این سفر معنوی خواهد گذاشت تا با الگوگیری از شهدا بتواند در مسیر تحقق رسالت قیام کربلا حاضر شود.

وی ارتباط گیری با زائرین سایر کشورها را از جمله برنامه های کاروان دانشجویی استان اردبیل نام برد و گفت: در این طرح سعی داریم تا از فرصت موجود جهت تحکیم بیشتر وحدت اسلامی بکوشیم.

مظفری صدور فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان های انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی در زیارت اربعین حسینی  نام برد.

ویژه برنامه جاماندگان اربعین در اردبیل 

وی به طرح جاماندگان اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ویژه جاماندگان اربعین حسینی نیز توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مشارکت تشکل های دانشجویی همزمان با اربعین حسینی از مقابل شهدای گمنام مجتمع فرهنگی شورابیل تا مزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج