پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
کارشناس مسائل سیاسی اردبیل:

دانشمندان جوان ایرانی در اوج تحریم ها، آمریکا را تحقیر کردند/ امنیت در منطقه، مدیون جوانان انقلابی است

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران متضمن امنیت در منطقه هست، گفت: برقراری امنیت در خاورمیانه به برکت حضور جوانان انقلابی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور پارس آباد عصر امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

محسن پناهیان کارشناس مسائل سیاسی اردبیل در این مراسم روز های به یادماندنی دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: این دوران طلایی یادآور تبلور بصیرت جوانان ایران اسلامی و انقلابی، رهبری حضرت امام خمینی(ره) و امدادهای الهی است.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس جوانان انقلابی نفع گروهی و ملی را به نفع فردی ترجیح دادند، خاطرنشان کرد: دوران گردنکشی آمریکا و غرب توسط ایران پایان یافته و امروز حتی هیمنه آنها نیز در دنیا شکسته شده است.

پناهی به زانو درآوردن دریاداران آمریکایی و ساقط کردن پهباد آمریکا را به فرو ریختن غرور آمریکایی ها در برابر جوانان انقلابی و جهادگر ایران اسلامی تشبیه کرد و گفت: دانشمندان جوان ایرانی، در اوج تحریم ها آمریکا را تحقیر کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همه تیرهای امریکا در مهار انقلاب ایران به سنگ خورده  و انها تنها راه فشار بر ایران را در تحریم یافتند، تصریح کرد: تحریم های ظالمانه ابزاری در دست آمریکا و ایادی آنها برای زیر سلطه بردن و استعمار قرار دادن کشورهایی است که در صدد استقلال هستند ولی غافل از اینکه تحریم برای ایران همانند راهکاری برای خودساخته تر شدن است.

وی به مذاکرات 5+1 نیز اشاره کرد و گفت: هم آمریکا و هم دنیا می داند ایران نه بمب هسته ای دارد و نه به دنبال ساخت آن است ولی می خواستند تا راه اندازی مذاکرات به اهداف شوم خود یعنی کترل ایران دست پیدا کنند.

پناهیان در ادامه سخنان خود به چگونگی پیدایش داعش اشاره کرد و با بیان اینکه بوجود آورنده داعش خود آمریکا است، تصریح کرد: داعش برای خاورمیانه و دفاع از اسراییل، اسلام هراسی و ناامن جلوه قرار دادن خاورمیانه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: امروز همه تئورسین ها و کارشناسان آمریکایی شکست داعش به دست ایران در تحریم همه جانبه را ناباورانه نظاره گر هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران متضمن امنیت در منطقه هست، گفت: برقراری امنیت در خاورمیانه به برکت حضور جوانان انقلابی ایران در منطقه است.

خبرنگار: یوسف نوروز

انتهای پیام/ج