پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
گزارش خبری؛

مراسم عزاداری نظامیان،ایثارگران و دانشگاهیان اردبیل در بازار + فیلم

نظامیان، ایثارگران و دانشگاهیان اردبیل در آستانه تاسوعای حسینی با حضور در بازار اردبیل در سوگ حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای کربلا به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسینیان محلات مختلف اردبیل طبق سنت دیرینه از دوم تا هشتم ماه محرم با راه اندازی دسته های عزاداری در بازار اردبیل به اقامه عزا می‌پردازند که در هشتمین روز این ماه، نظامیان، ایثارگران، دانشگاهیان و اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به همراه محله طوی( تبار) اقدام به عزاداری کردند.

در این مراسم معنوی عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بعد از قرائت زیارت پرفیض عاشورا در مسجد اعظم و مساجد دانشگاه های اردبیل پس از ادای احترام به ساحت مقدس شهدای کربلا، با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در خیابان‌های شهر اردبیل در عزای امام حسین(ع) و یارانش اشک ماتم ریختند.

سخنرانی حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب و امو روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) در مسجد اعظم، حجت الاسلام حسین نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اردبیل در مقابل مسجد جامع و روضه خوانی مداحان اهل بیت(ع) به همراه طبل نوازی دسته عزاداری نیروی انتظامی، زنجیر زنی دسته عزاداری ارتش و سینه زنی دسته عزاداری سپاه از جمله برنامه های این مراسم در روز هشتم محرم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج