پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل

بخش پیوند اعضا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دومین اجلاس کشورهای عضو اکو از راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل خبرداد و گفت: این استان آماده راه‌اندازی بخش پیوند اعضا با هدف توسعه خدمات درمانی و سلامت است.

به گزارش ابصارخبر، قدرت اخوان اکبری عصر امروز در دومین اجلاس کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل، این استان آماده راه‌اندازی بخش پیوند اعضا با هدف توسعه خدمات درمانی و سلامت است.

وی با بیان اینکه هم اینک 12 بیمارستان دولتی در این استان دایر است، گفت: 6 مرکز جراحی تخصصی سرپایی در اردبیل دایر شده و در حوزه بین‌الملل تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای دیگر منعقد شده است.

اخوان اکبری به توسعه خدمات گردشگری سلامت طی سال‌های اخیر اشاره و گفت: تجهیزات پیشرفته درمانی در این استان دایر شده که می‌توان به راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطانی و طب سنتی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قابلیت کم‌نظیری استان در حوزه گردشگری سلامت را یادآور شد و گفت:ظرفیت‌هایی همچون گیاهان دارویی، آب‌های گرم معدنی، آب و هوا و ورزش‌های زمستانی در این استان قابل توجه است.

 

انتهای پیام/ج