پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل خبرداد

بیمارستان دانشگاه آزاد اردبیل به بهره برداری می رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از افتتاح رسمی بیمارستان این دانشگاه خبرداد و گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌های پزشکی و پیراپزشكی در سال‌‌های اخیر موفق به ساخت بیمارستان آموزشی – درمانی امام رضا(ع) در محوطه این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از افتتاح رسمی بیمارستان این دانشگاه خبرداد و گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌های پزشکی و پیراپزشكی و تربیت پزشكان و پرستاران متعهد در سال‌‌های اخیر موفق شد ساخت بیمارستان آموزشی – درمانی امام رضا(ع) در محوطه اصلی دانشگاه را راه‌اندازی كند.

وی افزود: بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) پس از اخذ موافقت اصولی از سوی  دانشگاه آزاد اسلامی در زمینی به مساحت 17 هزار و 526 مترمربع و با زیربنایی به مساحت 11 هزار و 854 مترمربع احداث و ساختمان آن در سال ۱۳۹۲ تکمیل شده است.

رسولی گفت: پس از آن با عقد  تفاهم‌نامه‌ای در تیرماه ۱۳۹۶ به مدت ۱۰ سال به منظور راه‌اندازی و بهره‌برداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قرار گرفته است و در اردیبهشت ماه سالجاری راه‌اندازی شد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی بخش‌های بستری، درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، واحد پاراکلینیک، داروخانه و اورژانس تجهیز شده و در حال ارائه خدمات به مراجعین می‌باشد.

وی تصریح كرد: این بیمارستان دارای ۱۰۸ تخت بستری عادی و ویژه بوده و شامل ۴ بخش بستری جراحی، دو بخش ICU  با ۱۲ تخت ویژه، دو بخش اتاق عمل با ۶ تخت اتاق عمل و واحدهای رادیولوژی و آزمایشگاه و همچنین درمانگاه صبح و کلینیک ویژه عصر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان كرد: دانشگاه  آزاد اسلامی را باید یكی از نهال‌های باغ انقلاب اسلامی برشمرد كه اینك بعد از 40 سال فعالیت علمی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی به یك درخت تنومند با شاخه هایی گسترانیده در سراسر كشور و حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی كشور تبدیل شده است.

وی افزود: این دانشگاه علاوه بر فعالیت‌ئهای آموزشی، پیشتاز در مسایل پژوهشی و فرهنگی بوده و با رویكرد جدید خود به سمت نوآوری و كارآفرینی فصل جدیدی را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گشوده و در اختیار جوانان این مرز و بوم خواهد گذاشت.