پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
با هدف انجام چژوهش های علمی انجام گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد استان

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد استان اردبیل با هدف بهره مندی نظام مند از خرد جمعی و انجام کارهای پژوهشی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، پیش از ظهر امروز طی جلسه ای که با حضور اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و علائی رئیس اداره کل استاندارد استان در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد تفاهم نامه همکاری فی مابین امضاء شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این تفاهم نامه را به لحاظ علمی، فنی، خدمات و برنامه های ارائه شده از سوی این دانشگاه را متفاوت با سایر نهادها عنوان کرد و گفت:ارائه خدمات کیفی و مطلوب به شهروندان در حوزه های بهداشت و سلامت از مهمترین اولویت های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است چراکه ارتقا خدمات ارائه شده مهمترین هدف دانشگاه علوم پزشکی در امضاء تفاهم نامه با سایر نهادها است.
وی اجرای مفاد تفاهم نامه را مهمتر از امضا نمادین تفاهم نامه دانست و گفت: لزوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی با نهادهای مرتبط و مشترک برای توسعه برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی احساس می شود. 
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی تمام حوزه ها و خدمات در جامعه مورد تاکید است، گفت: انتظار داریم برای این بخش ها استانداردهای ملی و بین المللی تدوین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تجاری سازی پژوهش ها، جهت دهی به پایان نامه های دانشجویی، برپایی سمینارها، کارگاه ها و جشنواره های مشترک برای ارتقا خدمات را از مهمترین اولویت های تفاهم نامه برشمرد و با بیان اینکه امروز دانشگاه ها در دنیا به دانشگاه های نسل سوم تبدیل شده اند، گفت: وظیفه اینگونه دانشگاه ها کارآفرینی، تولید ثروت و تبدیل ایده به محصول است.
مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، ارائه خدمات علمی، آموزشی، آزمایشگاهی و دانش بنیان،اجرای طرح های کارورزی، کارآفرینی و دانش بنیان، مشارکت در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، حمایت از پایان نامه های دانشجویی در راستای نیازهای پژوهشی دانشگاه و اداره کل استاندارد، برگزاری مشترک سمینارها، دوره های تخصصی، کارگاههای آموزشی کوتاه مدت و جشنواره ها، تجاری سازی یافته های پژوهشی،تالیف و انتشار مشترک کتب و نشریات  علمی و پژوهشی از جمله محورهای همکاری دانشگاه با اداره استاندارد عنوان شده است.

 

 انتهای پیام/