پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸

مراسم اختتامیه اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور اردبیل+ تصاویر

اردوهای 10 روزه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم اختتامیه اردوهای چهادی 10 روزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با حضور مسئولان دانشگاه و بسیج سازندگی سپاه استان و ناحیه بسیج دانشجویی استان در آمفی تاتر ساختمان اداری این دانشگاه برگزار شد.

حضور دانشجویان در روستاها مایه قوت قلب روستائیان است

افسر روحی رئیس دانشگاه پیام نور استان در ابتدای این مراسن ضمن تجلیل از فعالیت های بسیج دانشجویی دانشگاه به سابقه خود خود در دانشگاه اشاره کرد و گفت: طی 10 سال حضور من در سمت های مختلف دانشگاه پیام نور استان نزدیک ترین همکاری بین دانشگاه و بسج صورت گرفته این موجب فخر و مباهات است.

وی حضور دانشجویان در روستاها را مایه قوت قلب روستائیان عنوان کرد و گفت: رضایت مردم روستا ها از فعالیت دانشجویان خود شاهدی بر این ادعا است.

روحی مشکلات دانشگاه پیام نور به خصوص در عرصه اقتصاد را متذکر شد و گفت: اگرچه امروز دانشگاه از لحاظ مالی با مشکلات متعدد مواجه است و تحت فشار قرار دارد ولی دانشجویان جهادگر همانند سالهای گذشته پا به میدان عمل گذاشتند و توانستند با روحیه انقلابی خود با کمترین بودجه بیشترین برنامه ها آن هم با بیشترین کیفیت را به سرانجام برسانند.

وی به حضور امین ناجی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: نشست صمیمانه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در روستای بقر آباد با دانشجویان و بررسی فعالیت های دانشجویان خود سند دیگری بر موفقیت دانشجویان جهادگر است که بدون کوچکترین انتظاری بهترین خدمات آموزشی و فرهنگی را به مردم ارائه کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان در ادامه سخنان خود به پیشرفت های کشور در دوران 40 ساله انقلاب اشاره کرد و گفت: با اینکه طی این مدت خدمات شایسته ای در مناطق محروم انجام گرفته و بسیاری از زیرساخت ها فراهم شده است اما هنوز هم محرومیت ها چشمگیر است و حضور دانشجویان می تواند بعنوان الگویی برای دستگاه های اجرایی در زمینه محرومیت زدایی باشد تا انها با بهره گیری از روحیه جهادی دانشجویان و استفاده از اطلاعات آنها  بتوانند گام های بعدی محرومیت زدایی را که از اهداف انقلاب است محکم تر بردارند.

وی در پایان سخنان خود از یگان ویژه ناجا،نمایندگی استان قدس در اردبیل، اداره کل بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی سپاه استان، دامپزشکی استان و سایر نهادها و سازمان هایی که دانشجویان را در انجام این رسالت مهم یاری کردند تشکر کرد و گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم در آینده نزدیک محروم را از چهره کشور بزداییم.

افزایش روحیه مطالبه گری دانشجویان، از برکات اردوهای جهادی است

بنیامین علیمحمدی مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در این برنامه به ارائه گزارش عملکرد گروه جهادی دانشگاه در سال 97 پرداخت و با بیان اینکه کار اردوها از اردیبهشت امسال با عرصه یابی آغاز شد گفت: گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل به استعداد 120 دانشجو و پشتیبانی دانشگاه و بسیج در دو عرصه خدمات عمرانی و فرهنگی و اموزشی به روستای بقرآباد، انیللو، آلوچه از توابع بخش هیر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گروه جهادی عباسیون در منطقه گلمغان اردبیل به فعالیت های عمرانی پرداخت و توانست در کنار زیباسازی حسینیه این منطقه به مرمت و رنگ آمیزی یک باب مدرسه نیز بپردازد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به فعالیت های فرهنگی و آموزشی گروه های جهادی خواران این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: اکران انیمیشن های ایرانی برای کودکان،برگزاری مراسمات ویژه اعیاد مذهبی، جشن تکلیف برای دختران روستا،جشنواره آشپزی برای بانوان روستا،مسابقه کتابخوانی، اذان و حفظ جزء 30 قرآن کریم، دیدار با خانواده شهید و عیادت از بیماران روستاها و توجه به عفاف و حجاب از جمله برنامه های فرهنگی گروه جهادی عباسیون در روستاهای هدف بود.

علیمحمدی به برنامه های آموزشی نیز اشاره کرد  و گفت: کلاس های تقویتی روخوانی قرآن کریم، زبان و ریاضی در کنار آموزش کاردستی و خمیربازی، عروسک سازی، قالی بافی نیز از جمله فعالیت های آموزشی خواهران دانشجو در روستا ها بود.

وی به کارگاه های توجیهی نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه های آشنایی با جنگ نرم و آسیب شناسی فضای مجازی توسط ناجا، سبک زندگی و مشاوره خانواده توسط کارشناسان بهزیستی، ویزیت رایگان، خدمات بهداشتی و درمانی، غربالگری شنوایی نیز از دیگر فعالیت های گروه جهادی عباسیون بود.

علیمحمدی به حلقه های صالحین در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی اجتماعی، تربیت دینی، مدیریت خانواده و حضرت زهرا(س) الگو زنان اسلام موضوعاتی بود که در حلقه های صالحین دانشجویی در روستاها مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل به تفاوت برگزاری اردوهای جهادی امسال با سال های گذشته پرداخت و گفت: تشکیل تیم های تخصصی و برنامه ریزی و استخراج برنامه های زمانبندی شده  و نصب در پایگاه های بسیج و عرصه ها در روستاها موجب انسجام و اثرگذاری بیشتر برنامه های جهادی در روستاها شد

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی علاوه بر بر محرومیت زدایی در روستاها می شوند به تاثیر این اردوها روی دانشجویان پرداخت و گفت: افزایش روحیه مطالبه گری، تمرین زندگی گروهی، آشنایی با سختی ها و مشکلات در کنار تربیت و خودسازی از جمله ثمرات اردو برای دانشجویان است که انها را برای مدیران انقلابی برای اینده کشور آماده می کند.

مسئول گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: خدمت به محرومین جامعه همان تداوم راه شهدا است که امیدواریم توانسته باشیم گام هایی هرچند کوچک در این راه برداشته باشیم.

علمیمحمدی در پایان سخنان خود از مسئولین بسیج سازندگی سپاه استان و دانشگاه خواست تا برگزاری یک نشست تخصصی در دانشگاه و یا خود روستاها به بررسی  مشکلات استخراج شده روستائیان توسط دانشجویان بپردازند تا شاید بتوانند با اتخاذ تدابیری باری از مشکلات روستائیان برداشته شود.

پخش مستند اردوهای جهادی سال97، سخنرانی حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان، سخنرانی معین الدین اسدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان، خاطره گویی جهادگران و اهتزاز پرچم بارگاه مطهر امام حسین(ع) در دانشگاه و مداحی  و تجلیل از دانشجویان جهادگر از جمله برنامه های مراسم اختتامه اردوهای جهادی 10 روزه در دانشگاه پیام نور اردبیل بود.

انتهای پیام/