پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت روز پزشک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با صدور پیامی فرا رسیدن روز پزشک را به دانشجویان و پزشکان استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  با صدور پیامی فرا رسیدن روز پزشک را به دانشجویان و پزشکان استان تبریک گفت.
در این پیام آمده است: سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا  حرفه مقدس پزشکی علاوه برتامین تندرستی و سلامت جسم ، سلامت روح را نیز در برمی گیردو طبیب همسو با کلام گهر بار پیامبر عظیم الشان که فرموده اند النعمتان مجهولتان، الصحه و الامان

وی گفت: پس از شافع اصلی، خالق یکتا، ضامن سلامتی جسم و جان انسانها بعد از امنیت است.

اخوان اکبری با بیان اینکه"امنیت و سلامت تنها زمانی که انسانها دچار نا امنی می شوند و سلامتی خود را از دست می دهند از وجود آنها و ضرورت حیاتی آنها آگاهی می یابند"گفت: در این جا است که ارزش کار سپید جامه گان و حافظان امنیت عرصه سلامتی آشکار می شود. 
وی افزود: بی تردید توفیق خدمتگذاری در این عرصه یکی از موهبت های بزرگ الهی است که به قشر خدوم و زحمتکش جامعه پزشکی از جانب خداوند متعال هدیه شده است تا آلام دردمندان را با رضایت باریتعالی تسکین دهند و عشق و امید به حیات را در کالبد روح و جسم آدمی بدمند.
 اینجانب فرا رسیدن خجسته زاد روز حکیم و فیلسوف بزرگ ابو علی سینا را که به شایستگی،  روز پزشک نامگذاری شده به تمامی پزشکان ارجمند که در کسوت پر افتخارپزشکی به خدمت دردمندان مشغول هستند تبریک و تهنیت عرض نموده، از زحمات بی دریغ و خالصانه شان تقدیر و تشکر میکنم و یقینا نیت خیر و اخلاص در عمل  در خدمت به مردم دعای خیر درمندان و رضایت قاضی الحاجات را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/