پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
گزارش تصویری3؛

بازدید دانشجویان اردبیل از"یادمان‌شهدای‌سیرانبند"

جمعی از دانشجویان برادر دانشگاه های اردبیل با حضور در روستای سیران بند شهرستان بانه به زیارت شهدای غریب این دیار رفتند تا ضمن فراگیری درس وفاداری و ولایتمداری به تمرین ایثار و فداکاری بپردازند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کاروان راهیان نور دانشجویی برادر استان در ادامه سفر معرفتی و بصیرتی راهیان نور غرب کشور بعد از ظهر یکشنبه 17تیرماه وارد روستای سیران بند شد تا ضمن آشنایی با روحیات و توانمندی های مردم منطقه درس ایمان و ولایتمداری را از 10 شهید مدفون در این روستا بیاموزند.

علیزاده از راویان مستقر در یادمان شهدای سیرابند در جمع دانشجویان اردبیلی به بیان وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس در این روستا پرداخت و گفت: در 17 رمضان سال 1361 بود که ده نفر از فرزندان این مرز و بوم اعم از شیعه و سنی به نام های شهیدان «احمد کلاطیبه, هوشنگ گشکی, محمد صالح احمدی, محمود احمدی, سید توفیق حسینی, سید عطاء الله حسینی, اسعد رضایی, اقبال سعیدی, فرهاد عباسی و شکور غریبی» بعد از تحمل 9 ماه اسارت و اذیت و آزار توسط عوامل خودفروخته ضد انقلاب, به طرز ناجوانمردانه ای در این محل به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ضد انقلاب در کردستان همه مخالفانش را سرکوب می‌کرد، گفت:شهدای غریب سیران‌بند کسانی بودند که در روزگار غربت نیروهای انقلاب و برخلاف خواسته‌های ضد انقلاب عمل کرده بودند؛ ضد انقلاب آن‌ها را به زندان «توریور» منتقل کرده بود و مدت‌ها زیر شکنجه قرار داد. این شهدای غریب که به علت مجهول بودن هویت، همگی بدون نام خاکسپاری شدند.

این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: سیران‌بند نماد امنیت در سایه گمنامی است.
عکاس: سعید آخربین
 
انتهای پیام/