پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان انجام گرفت؛

اعزام اولین کاروان راهیان نور دانشجویی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور+تصاویر

اولین کاروان راهیان نور دانشجویی استان متشکل از دانشجویان خواهر دانشگاه های استان با بدرقه جمعی از مسئولین دانشگاه ها و بسیج به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اولین کاروان راهیان نور دانشجویی استان متشکل از دانشجویان خواهر دانشگاه های استان به استعداد 7 دستگاه اتوبوس با بدرقه  جمعی از مسئولین دانشگاه ها و بسیج  و سخنرانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان از مقابل مسجد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام شدند.

عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه استان در مراسم بدرقه اعزام اولین کاروان راهیان نور دانشجویی استان  عزت، عظمت، اقتدار، امنیت و همه دستاوردهای مادی،معنوی و علمی کشور را مدیون خون پاک شهدا عنوان  کرد و گغت:همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار  شهادت در جای جای جامعه ساری و جاری شود.

وی هویت و ارزش کنونی ملت را حاصل زحمات شهدا و رزمندگان اسلام دانست و گفت: ملتی که از فرهنگ ایثار و شهادت بی بهره باشد نمی تواند موجودیت خود را حفظ کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان وضعیت کنونی منطقه را یاداور شد و گفت:حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کشور تنها در سایه ایثار و شهادت ممکن است نه مذاکره.

وی به شهید فیمیده و برزگر اشاره کرد و گفت: اگر جوانانی چون شهدا بادرک موقعیت و عمل به موقع در برابر متجاوزین سینه سپر نمی کردند امنیت کنونی حاصل نمی شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس از دانشگاهیان خواست تا با فراهم کردن زمینه های انتقال ارزش ها و آرمان های شهدا به جوانان این مرز و بوم، در حفظ هویت ملت و کشور تلاش کنند.

عبدی از اردوهای راهیان نور بعنوان یکی از برنامه های تأثیرگذار در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و گفت: اگر این برنامه از تأثیر برخوردار نبود دشمنان اسلام و معاندین داخلی این همه با آن مخالفت نمی کردند و در راه اجرای آن مانع تراشی نمی کردند.

این مقام مسئول عمل به وصیت شهدا را رسالت امروز دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: در این برهه که تهاجم فرهنگی دشمنان موج می زند و معاندین داخلی و خارجی در کنار هم علیه اسلام و انقلاب توطئه می کنند تنها تداوم راه شهدا و عمل به وصایای آنها می تواند راه گشای ما و راه نجات و عبور از فتنه ها شود.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های راهیان نور دانشجویی پرداخت و گفت: زائران دانشجو در طول مدت 6 روز اردو از یادمان های شهدای عملیات والفجر 8 در اروند کنار، خرمشهر و آبادان، عملیات ثامن الئمه، شکست حصر آبادان، کربلای 5 در شلمچه که قطعه ای بهشت است و در آن 260 نفر از بهترین جوانان استان در آن به شهادت رسیدند، دیدار خواهند کرد.

عبدی از طلائیه بعنوان مقصد بعدی زائران راهیان نور نام برد و گفت: در این منطقه عملیات های بزرگی و غرور آفرینی چون بدر و خیبر انجام گرفت.

وی برگزاری برنامه مردان آسمانی، نشست های تخصصی و روایتگری را از جمله برنامه های راهیان نور نام برد و گفت: دانشجویان زائر پس از زیارت قدمگاه شهدا در هویزه و فکه به اردبیل باز خواهند گشت.

رزمنده دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود به حوادث اخیر 200 سال کشور اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا با  استفاده از فرصت راهیان نور و دل کندن از امورات روزمره دنیوی با بهره گیری بهینه از فضای مجازی به مطالعه تاریخ کشور بپردازند تا بهتر بتوانند ارزش و اهمیت کار شهدای گرانقدر را درک کنند.

وی با بیان اینکه در 160 سال قبل از انقلاب مسئولین آن زمان کشور در اثر بی خردی در 12 سال جنگ بخش عمده ای از خاک کشور از جمله جمهوری آذربایجان، بخش هایی از افغانستان، پاکستان، آرارات، سلیمانیه و بحرین را از دست دادند گفت: بعد انقلاب تاکنون و علی رغم تحمیل انواع جنگ های سخت، نیمه سخت و نرم و تهاجمات گسترده تنها در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و رشادت های شهدا، ذره های از خاک کشور از وطن جدا نشد.

عبدی از دانشجویان خواست تا با تداوم راه شهدا از مرزهای اعتقادی و ایمانی ملت در برابر دشمنان اسلام محافظت کنند.

انتهای پیام/