پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
نماینده مردم اردبیل در مجلس در جمع دانشگاهیان دانشگاه محقق؛

هنر،بهترین‌ابزار برای‌پیشگیری از آسیب‌های‎اجتماعی است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن افتتاح نمایشگاه کاریکاتور مبارزه با آسیب های اجتماعی، از نزدیک در جریان فعالیت های علمی،فرهنگی و هنری این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صدیف بدری در نماینده اردبیل،نمین،نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن افتتاح نمایشگاه پوستر و کاریکاتور آسیب های اجتماعی در سلف سرویس این دانشگاه نیز با دانشجویان دیدار کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه محقق با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در زمینه هنر اقدام بسیار مناسبی است، اظهار امیدواری کرد فعالیت های فرهنگی و هنری دانشگاه محقق با مشارکت اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری و حوزه هنری روز به روز گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هنر و تخصص فرهنگی می تواند برای شناسایی، معرفی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهترین ابزار باشد، گفت: باید آسیب های اجتماعی را به صورت واقعی رصد کنیم تا ضمن چاره اندیشی از موازی کاری نیز در برخی موارد جلوگیری شود

بدری در ادامه سخنان خود به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: این دغدغه ها به ما مسئولان نیز هشدار می دهد تا در این زمینه به صورت جدی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به حوزه آسیب های اجتماعی و فضای مجازی پرداخته است، گفت: همه باید تلاش کنند تا با مدیریت صحیح از جنبه های مثبت فضای مجازی استفاده بهینه ای شود.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: در بودجه سالانه نیز دستگاه ها موظف شده اند درصدی از بودجه خود را به موضوع فرهنگ، فعالیت های قرآنی، پژوهش، مطالعات و کتابخانی تخصیص دهند.

دانشگاه محقق محور فعالیت های فرهنگی استان است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار به قابلیت ها و مزیت های استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه محقق با انجام فعالیت های قابل توجه فرهنگی و هنری متعدد، در واقع محور فعالیت های فرهنگی استانمحسوب می شود.

 دانشگاه محقق ازاولین دانشگاه هایی است که کانون پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تشکیل داده است

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این دانشگاه از اولین دانشگاه هایی است که کانون پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تشکیل داده است، گفت: این کانون همواره با سازمان های استانی مرتبط برنامه های مشترکی انجام می دهد.

وی افزود: تاکنون دو کتابچه با موضوع آسیب های اجتماعی منتشر شده و بیش از 15 کارگاه آموزشی برگزار شده است.

افتتاح نمایشگاه کاریکاتور، بازدید از نمایشگاه کتاب آذربایجان و حضور در سلف غذاخوری دانشگاه و دیدار صمیمی با دانشجویان از جمله برنامه های صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.