پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی ره اردبیل افتتاح شد

مرکز پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام خمینی اردبیل ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی افتتاح شد.

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مرکز پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام خمینی(ره)اردبیل ظهر امروز با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نمایندگان، فرماندار و مسؤولان استانی افتتاح شد.

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این مراسم گفت: این دستگاه دومین MRI دولتی با اعتبار بالغ بر۶ میلیارد تومان در مهر ماه ۹۵ از محل بودجه طرح تحول نظام سلامت تامین شده است که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن نسبت به دستگاه‌های دیگر انتقال دیتا با کابل نوری است که باعث افزایش ۴۰ درصدی کیفیت عکس‌های تهیه شده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها یک دستگاه ام‌ آر آی در بخش دولتی در مرکز استان وجود داشت، افزود: با اضافه شدن این دستگاه به تجهیزات  درمانی استان سیستم نوبت‌دهی در مرکز استان از یک ماه به نصف کاهش خواهد یافت و کیفیت خدمات به مردم افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به مزیت‌های ویژه این دستگاه اضافه کرد: این دستگاه با عدم وجود محدودیت وزن و عدم نیاز به شارژ هلیوم، توانایی بالایی در ارایه خدمات ویژه به بیماران استان دارد و جزو معدود دستگاه‌های ام آر آی پیشرفته کشور است.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در آیین بهره‌برداری از بخش MRI بیمارستان امام خمینی اردبیل به بهبود خدمات و تجهیزات درمانی در سطح کشور واستان به واسطه طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد و گفت: امروز خدمات درمانی استان اردبیل به حدی توسعه یافته که حتی از استان‌های دیگر به این منطقه مراجعه می‌شود.
امام جمعه اردبیل از زحمات وتلاش ریاست دانشگاه دکتر اخوان اکبری ورییس بیمارستان ومجموعه دست اندرکاران آماده سازی این بخش مهم قدر دانی کرد و افزود؛جای افتخار دارد که مدیریت دانشگاه وریاست بیمارستان با بسیج تمامی امکانات وعوامل توانستنددرکوتاهترین زمان ودر چند ماه این بخش مهم را به مرحله خدمت رسانی  برسانند                       
جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه دانشگاه با تأکید به اینکه در سال‌های اخیر مراکز بهداشت شهرستان به شکل مطلوب توسعه یافته است، ادامه داد: در دهه فجر چند ین مرکز بهداشتی درمانی دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید به تأثیر مطلوب طرح تحول سلامت، متذکر شد: خدمات درمانی در سایه این طرح با بهبود کمی و کیفی همراه بوده و رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه بیماران بسیاری از شهرستان‌های دیگر به اردبیل جهت دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند، ابراز امیدواری کرد با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا خدمات درمانی توسعه بیش از پیش داشته باشد.

انتهای پیام/