پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبرداد؛

انجام‌ عمل‌جراحی‌ نادر دیسکشن آئورت قلب در اردبیل

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از انجام عمل جراحی پرخطر دیسکشن آئورت در مرکز جراحی قلب اردبیل خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 2000 عمل جراحی قلب طی 9سال گذشته توسط این پزشک اردبیلی انجام گرفته است.

به گزارش ابصارخبر، علیرضا محمدزاده فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران از انجام موفق عمل جراحی و پرخطر دیسکشن آئورت (تعویض آئورت با پروتز مصنوعی) در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل خبرداد و گفت: عمل جراحی دیسکشن آئورت جزو پر خطرترین اعمال جراحی مربوط به پاره گی سرخرگ اصلی آئورت است  که در بیمارستانهای بزرگ و مجهز کشور نیز بندرت انجام می شود.

وی افزود: در این ارتباط خانم 72 ساله ای که دچار عارضه پاره گی سرخرگ اصلی آئورت متصل به قلب شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت و بدون هیچ عارضه جانبی دیگر با صحت و سلامتی از بیمارستان مرخص شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معمولا افرادی که با این شرایط تحت عمل جراحی قرار می گیرند دچار سکته های مغزی و از کار افتادگی قسمتی از اعضای بدن می شوند، گفت: خوشبختانه در این عمل جراحی بیمار بدون هیچ عارضه ای بیمارستان را ترک کرده است.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته علاوه بر عمل جراحی دیسکشن آئورت، یک عمل جراحی پرخطر دیگر که مربوط به تعویض آئورت شکمی بر روی بیمار 85 ساله بود نیز بدون هیچ عارضه جانبی انجام گرفت.

فوق تخصص جراحی قلب بیان کرد: مرکز جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل از بهمن سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت حدود 3000 عمل جراحی باز قلب در این مرکز صورت گرفته است که حدود 2000 مورد آن توسط وی انجام شده است.

مرکز جراحی قلب بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل با سابقه 9 ساله فعالیت خود نشان داده که قادر است همچون مراکز بزرگ جراحی قلب کشور به مراجعین خدمات درمانی ارائه دهد و در این مدت با بیش از 3000 عمل جراحی باز قلب موفقیت آمیز توانسته به مردم شریف اردبیل و منطقه خدمات درمانی مطلوب ارائه دهد.

انتهای پیام/