پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
معاون دفاتر نهادرهبری در دانشگاه‌های کشور؛

فرهنگ اصل و اساس تعلیم و تربیت است/ دموکراسی غرب، شعاری توخالی و پوچ است

معاون‌ دفاتر نهاد رهبری‌ دانشگاه‌های‌ کشور در جمع اساتید دانشگاه‌ فرهنگیان اردبیل با بیان‌ اینکه فرهنگ، اصل و اساس تعلیم و تربیت است،گفت:دانشگاه‌ فرهنگیان‌ نقش‌ محوری‌ در رسیدن‌ به‌ تمدن‌ نوین‌ اسلامی‌دارد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام علی تقوی معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور عصر امروز در جمع اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل به تبیین هداف زندگی پرداخت و گفت: مشخص کردن هدف در مسیر زندگی، راه انسان را در دنیا هموارتر می کند.

وی با بیان اینکه ترسیم قله خود یکی از مهمترین برنامه های یک فرد در طول دوران زنگی است،گفت: هدف گذاری و تلاش برای رسیدن به آن، انسان را به کمال می رساند.

تقوی از دست یابی به تمدن نوین اسلامی بعنوان هدف ترسیم شده توسط رهبر انقلاب نام برد و گفت: جامعه ای که  دارای تمدن نوین اسلامی است از بار معنایی خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی کار ساده ای نیست گفت: ایجاد این تمدن علاوه بر نرم افزار و سخت افزار خاص خود، مجاهدت خالصانه نیز می خواهد.

شعار دموکراسی غرب شعاری توخالی و پوچ است

معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور  در ادامه سخنان خود به رقابت های دنیوی پرداخت و گفت: آنهایی که امروز صاحب قدرت هستند درصدد استثمار دیگران هستند.

وی به شعارهای فریبنده شرق و غرب اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز شعارهای زیبای دموکراسی و مردم سالاری که از سوی سردمداران شرق و غرب داده می شود، شعارهایی توخالی و پوچ هستند چونکه خود مدعیان این شعار ها نه تنها به آنها عمل نمی کنند بلکه از آن بهره برداری منفی نیز کرده و در صدد رسیدن به امیال پست خود در سایر کشورها هستند.

تقوی نقش دانشگاهیان در تحقق تمدن نوین اسلامی را متذکر شد و گفت: طبق فرموده امام خمینی(ره) اگر دانشگاه ها اصلا شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

فرهنگ اصل و اساس تعلیم و تربیت است

وی نقش دانشگاه فرهنگیان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی را یادار شد و گفت: دانشگاه فرهنگیان نقش محوری در رسیدن به تمدن نوین اسلامی برعهده دارد چونکه دانشجویان این دانشگاه در واقع معلمان فردا هستند که وظیفه تربیت نسل های بعدی را بر عهده دارند.

تقوی در ادامه سخنان خود به نام بزرگ فرهنگ که دانشگاه فرهنگیان با خود به همراه دارد اشاره کرد و گفت:  این نام خود مشخص کننده نوع مطالبه دانشجویان این دانشگاه از مسئولان کشوری است چونکه فرهنگ اصل و اساس تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین معنای جهاد پرداخت و گفت:  هر نوعی جهادی مقدس است.

معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور  با بیان اینکه جهاد با نفس، جهاد اکبر است گفت: کسانیکه در این مسیر قدم برمی دارند وظیفه سنگینی بر دوش دارند چونکه علاوه بر خود باید دیگران را نیز نجات دهند.

وی سنگینی صندلی مسئولیت را یاداور شد و گفت: هرچقدر صندلی انسان سنگین تر باشد به همان میزان نیز باید پاسخگو باشد چونکه در موقعیتی قرارگرفته است که می تواند با استفاده از امکانات موجود مشکلات مردم را حل کند.

حجاب علم خطرناک تر از حجاب گناه است

تقوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجاب علم بدتر از حجاب گناه است، گفت: انسانی که گناه می کند هنگام گناه یا بعد از آن هم ممکن است متوجه اعمال خود نباشد ولی حجاب علم اینگونه نیست و شخص اگاهانه دست به اعمال ناشایست می زند از این رو حجاب علم خطرناک تر از حجاب گناه است.

وی با بیان اینکه اگر علم کارساز نباشد انسان را به مقصد نیز نخواهد رساند گفت : متأسفانه امروز مدرک گرایی بلایی است که دامنگیر نسل جوان کشور شده است.

معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور  در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا با اهمیت دادن به علم و دانش و حفظ ایمان در دام حجاب علم گرفتار نشوند.

انتهای پیام/