پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹

کارگاه آموزشی" کرسی ازاد اندیشی" در اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی "کرسی ازاد اندیشی" با حضور مسئول مرکز آزاد اندیشی بسیج دانشجویی در جمع دانش پژوهان طرح ولایت در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه آموزشی کرسی های آزاد اندیشی دوره آموزشی طرح ولایت استانی با تدریس فاضل تقی زاده مسئول مرکز آزاد اندیشی بسیج دانشجویی در آموزشکده فنی رازی اردبیل برگزار شد.

تقی زاده در این کلاس آموزشی به بیان ضرورت آزاد اندیشی در محیط های دانشجویی پرداخت و گفت:لازمه حرکت به سوی افق آینده حاکم کردن فضای نقد در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شخص ازاد اندیش پرداخت و گفت:زمانیکه امام خمینی(ره) دستور شکستن حصرآبادان را دادند همه با جان و دل برای تحقق این امر پا میدان گذاشتند در حالی که امروز ما دانشجویان برای برگزاری یک کرسی اما و اگر  و صدها بهانه از قبیل اینکه جلوی ما را سد کرده اند  و بودجه نداریم می اوریم.

تقی زاده به تبیین ویژگی های تشکل آزاد اندیش پرداخت و گفت: نباید فقط در عرصه سیاسی فعالیت کرد بلکه باید دامنه فعالیت های کرسی آزاد اندیشی را در عرصه های دیگر از جمله علمی و  مطالبه گری نیز گسترش داد.

وی افزود: اگر خودمان آزاد اندیش نباشیم نمی توانیم اثر گذار باشیم .ویژگی های انسان آزاد اندیش این است که اهل فکر باشد، تحمل قول مخالف را داشته باشد یعنی نگاهمان نسبت به مخالف درست باشد و حتی نگاه محبت آمیز داشته باشیم.

انتهای پیام/