پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق؛

حوادث کوی دانشگاه،درس عبرتی برای پیاده نظام سیاسی احزاب است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با بیان اینکه دانشجویان و جریانات دانشگاهی به هیچ وجه نباید پیاده نظام یک جریان یا حزب خاص شوند،اظهار داشت: دانشجویان در همه حال باید موذن جامعه و مردم باشند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، علیرضا نعمتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در رابطه با سالروز واقعه تلخ کوی دانشگاه در 18 تیر سال 78 با بیان اینکه در عمر تقریباچهل ساله،این انقلاب با فراز و نشیب های بسیار فراوانی روبه رو بوده است ، انقلاب به لطف الهی توانسته است از همه آنها با عنایت خاصه ولی امر مسلمین جهان حضرت صاحب الزمان (عج) با سربلندی بیرون آید.
وی یکی از حوادث تلخ دوران 40 ساله انقلاب را حادثه کوی دانشگاه در سال ۷۸ عنوان کرد و گفت:حوادث کوی دانشگاه ۷۸را باید فراتر از تظاهرات دانشجویی و یکسری خسارات به دانشگاه و اماکن عمومی دانست.

نعمتی در ادامه سخنان خود جزئیات حادثه کوی دانشگاه تهران را یادآور شد و گفت:این حادثه ،حادثه ای نبود که یکدفعه و صرفا در اعتراز به تعطیلی روزنامه سلام اتفاق بیفتد بلکه با لیدری افرادی خاص در پشت پرده و کاملا سازماندهی صورت گرفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان به تشریح حوادث کوی دانشگاه پرداخت و گفت:در روند آن حادثه چند دسته حضور داشتند،یکسری از مسوولان دولتی و مطبوعاتی که با حضور خود التهابات را تشدید میکردند و باعث تحریک احساسات دانشجویان میشدند که برای اینان جز فتنه گر و منافق لفظ دیگری نمیشود اطلاق کرد.

وی افزود: گروهی دیگر که از بیرون وارد کوی شده بودند که بیشتر دانشجویان اخراجی بودند که این افراد هم چشم قربان گوی پشت پرده این حوادث بودند.
نعمتی دسته سوم را عده ای از دانشجویان نام برد و گفت:این افراد بدون اینکه تحقیق و درک موضوع  با برخوردی احساساتی  فریب خورده و وارد این قضایا شده بودند.

این دانشجوی فعال تصریح کرد: البته ناگفته نماند که تشکل هایی هم بودند که کلید این حادثه را آنها زدند و پیاده نظام یک حزب خاص شده بودند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و جریانات دانشگاهی به هیچ وجه نباید پیاده نظام یک جریان یا حزب خاص شوند،خاطر نشان کرد:دانشجویان باید موذن جامعه و مردم باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق  خاطر نشان کرد:دانشجویان باید افراد و احزاب را بشناسند و زمانه خود را درک کنند تا فریب یکسری افراد سودجو را نخورند.

نعمتی افزود:تشکل ها و مسوولان دانشگاهی هم به جای اینکه پیاده نظامی سواره نظامان سیاسی را بکنند، بهتر است به درد مردم و جامعه بپردازند و به جای اینکه نیروی خود را روی دویدن و قربانی شدن برای احزاب سیاسی و سیاسی کاری ها کنند بهتر است نیروی خود را روی نقد همین احزاب و دولت ها برای بهبود شرایط کشور و مردم بگذارند.

وی در پایان سخنان خود حوادث کوی دانشگاه را درس عبرتی برای تمام کسانی که قصد براندازی نظام را دارند و هشداری جدی برای آن دسته از دانشجویان که پیاده نظام سیاسی احزاب یا گروه های خاص شده اند، دانست و گفت: این پیاده نظامی عاقبتی جز قربانی شدن برای اهداف آن افراد و در زیر پا ماندن و لگدمال شدن توسط همان افراد ندارد.

انتهای پیام/