پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
توسط حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان؛

سیر مطالعاتی «آداب تعلیم و تربیت» در دانشگاه های اردبیل راه اندازی می شود

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل از راه اندازی سیر مطالعاتی آداب تعلیم و تربیت تحت عنوان متعلمین در دانشگاه های اردبیل خبرداد و گفت: این کار فرهنگی توسط دبیران جهاد فرهنگی و با همکاری معرفت جویان حوزه علوم اسلامی در دانشگاه های اردبیل انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام مسعود رجب نژاد مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز اردبیل از راه اندازی سیر مطالعاتی آداب تعلیم و تربیت در دانشگاه های اردبیل خبرداد  گفت: این کار به منظور خودسازی معرفت جویان حوزه علوم اسلامی و تأثیر گذاری جهت پروش نفس های پاک در سطح جامعه برگذار می شود.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت کشور خواه ناخواه تحت تاثیر فرهنگ غرب قرارگرفته است، گفت: راه اندازی این سیر مطالعاتی باعث می شود معرفت جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل که عصاره دانشجویان استان نیز هستند با رجوع به منابع اصیل اسلامی و ایرانی در بحث تعلیم و تربیت، به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام بپردازند.

وی از تلخیص و انتشار کتاب آداب تعلیم و تربیت شهید ثانی بعنوان نخستین گام در این خصوص نام برد و گفت: معرفت جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل در اولین گام مبادرت به تلخیص و انتشار گزیده هایی از کتاب ارزشمند آداب تعلیم و تربیت شهید ثانی خواهند پرداخت.

کتاب آداب تعلیم و تربیت بیانگر روابط بین معلم و شاگرد و در بیان فضیلت دانش‌ورزی است. این کتاب به زبان عربی بوده و بارها در عراق، ایران، هند و لبنان چاپ شده است.

دانلود کتاب آداب تعلیم و تعلم در اسلام

 

انتهای پیام/