پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳

دیدگاه دانشجویان اردبیل درباره شخصیت امام خمینی(ره)

در بیست و هفتمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، برخی از دانشجویان اردبیل از شخصیت امام خمینی(ره) گفتند.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، .چهاردهم خرداد سالروز وداع جانسوز ملت قدرشناس ایران با پیر جماران، آن حقیقت همیشه جاوید تاریخ است؛ پای صحبت برخی دانشجویان اردبیل در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) نشسته ایم که در این خبر می خوانید.

راز تأثیر امام خمینی(ره) بر مردم

ایرج صحرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شخصیت امام خمینی(ره) را برای تمام تاریخ مثال زدنی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به همه فهماند که برای انسان کامل شدن باید علی گونه زیست و با ساده زیستی خود جهان ی را تصرف خود درآورد.

وی با بیان اینکه یک مسلمان هرقدر بخواهد از یک شخصیت بزرگ معنوی تعریف و تمجید کند کم است، گفت: به خاطر آن که بزرگی و عظمت تنها از آن خداست، نمی توان وجودی غیر از خداوند متعال را با این صفات خواند.

وی افزود: شخصیت بزرگ و تعالی یافته امام خمینی رحمةالله علیه، برگرفته از وجود لایتناهی خداوند متعال است.

صحرایی در ادامه سخنان خود  با بیان اینکه هرکس که سعادت حضور در کنار امام خمینی (ره) را داشته است می گویند؛ هنگامی که امام خمینی(ره) حتی زمانیکه یک کلمه  هم سخن نمی گفت، عمیق ترین تأثیر را بر روی آدمی می گذاشت، افزود:  راز این تأثیر در همان ویژگی های الهی نهفته است.

 

بعد قرآنی امام خمینی(ره)، مهمترین عامل موفقیت ایشان بود

مهدی جدی دانشجوی ارشد ادیان و عرفان با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر  مفاهیم قرآن در عصر حاضر است، بعد قرآنی امام خمینی(ره) را مهمترین عامل موفقیت ایشان در طول مبارزات علیه رژیم مستکبر زمان توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد که شخصیت قرآنی امام خمینی(ره) بیشتر مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی حاکمیت قرآن در جامعه است، افزود: در حال حاضر همین راهبرد توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی دنبال می شود.

دانشجوی رشته ادیان شخصیت امام خمینی (ره) را با اشاره به تاریخ، شخصیتی بی بدیل و مثال زدنی عنوان کرد و گفت: امام راحل مأموریتی پیامبرگونه داشت تا با رهایی امتی از جهل و گمراهی، زمینه های ظهور حضرت بقیه الله(عج) را فراهم کند.

 

ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) الگوی نظام تعلیم و تربیت کشور قرار گیرد

ابراهیم حیدرزاده مسئول هیئت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیلی ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) در تمامی ابعاد را منطبق بر روح تعلیم و تربیت نسل امروز دانست و گفت: در بخش اعتقادی، اخلاقی و دینی امام خمینی (ره) به عنوان پیرو راستین امام علی (ع) و ادامه دهنده راستین مکتب عاشورا ویژگی‌های شخصیتی را در خود پروراند که آثار آن هنوز هم در جامعه قابل درک است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در فلسفه، عرفان، فقه و فقاهت، اصول و ابعاد مختلف اعتقادی، اخلاق، منش و رفتار و کردار زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد:

ایشان به لحاظ انس با قرآن و نهج‌البلاغه عملا نشان داد که در همه ابعاد، انسانی خود ساخته است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه هنوز نسل جوان بعد قرآنی امام را نشناخته است، گفت: باید از زوایای متعددی بُعد قرآنی شخصیت امام خمینی (ره) مورد بررسی علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

 

امام خمینی(ره) از مسئولین کشور خواست خدمتگذار مردم باشند

محمد نوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ويژگي برجسته مطالعاتی و تحصيلاتی امام را مورد توجه قرار داد و گفت: يکي از ویژگی های امام جامعيت علمي و تنوع دروس مورد تحصيل ايشان است بطوریکه ایشان ضمن تحصيل دروس فقهي متعارف، به آموختن و مطالعه متون عرفانيف کلامي، سياسي، ادبي  نیز پرداخت و ضمن آشنایی با مباني فلسفه غرب با هر دوگرايش اشراقي و مشائي تسلط كامل یافت. تا توانست زلزله بزرگی در جهان ایجاد کند که هنوز هم پس از گذشت 38 سال از عمر انقلاب پس لرزه های آن همچنان گه گداری اقصی نقاط این کره خاکی را به لرزه در می آورد.

وی جمله معروف «ميزان راي ملت است» امام خمینی(ره) را  یادآور شد و گفت: امام خمینی(ره) در حوزه سياسي با دفاع از نظام جمهوري اسلامي، آن را «حكومت جمهوري، متكي بر آراء عمومي و اسلامي و متكي بر قانون اسلام» تعريف كرد و با تبيين الگوي نظام سياسي جديد موفق شد نظام سياسي جمهوري اسلامي را با رأي قاطع اكثريت مردم تثبيت کند.

نوری با بیان اینکه امام راحل مردم را ولي نعمت مسئولين دانسته است، گفت: خدمتگزاري به مردم و حركت در مسير تعاليم عاليه ديني از جمله وظايف دولتمردان است که امام خمینی(ره) بعنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی بر عهده انها گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه تلويزيون بارها صحنه هاي دلخراش فقر و محروميت مردم را نشان داده است افزود: امام خمینی(ره) در كنار عشق به مستضعفين، از مرفهين بي درد جامعه گلایمند بودند و می فرمودند؛ «من يك موي كوخ نشينان را به تمامي كاخ نشينان نخواهم داد».

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رمز بقاء انقلاب اسلامي را همان رمز پيروزي انقلاب دانست و افزود: حفظ وحدت و اجرای عدالت در سراسر كشور  مهمترین انگیزه های مردم برای بقای انقلاب اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند.

اقدامات عملی امام راحل باید سرمشق و الگوی دولتمردان ما باشد

سجاد آقازاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اقدامات عملی امام راحل باید سرمشق و الگوی دولتمردان ما باشد، گفت: «كار بزرگ امام اين بود كه براي اولين بار، يك نفر غرب را با تمامي محتوياتش ناديده گرفت .

وی افزود: اداره كنندگان كاخ سفيد بايد بدانند كه دنيا عوض شده است و گمان نكنند که می توانند اداره كل جهان به دست بگیرند.

روحیات مبارزه و جهاد درراه خدا ریشه دربینش اعتقادی و تربیتی امام خمینی(ره)دارد

رضا ندایی دانشجوی دانشگاه ازاد اردبیل گفت:اگربخواهیم درموردشخصیت و رفتارسیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) تحلیلی داشته باشیم حقیقتا زبان قاصروقلم فرسایی بسی سخت وحتی ناتوان است .امام خمینی ره یک شخصیت برجسته جهانی بود. اعمال ورفتارسیاسی ایشان بربسیاری ازشخصیت های جهانی به عنوان الگو و نمونه و تاثیرگذار بوده است.

روحیات مبارزه و جهاد درراه خدا ریشه دربینش اعتقادی و تربیتی وی بوده است. شخصیت برجسته ومنحصر به فرد ایشان زبان زد عام وخاص جهانی بوده و ازویژگی برجسته ایشان ،  به عنوان رهبری واحد با انگیزه معنوی و سیاسی و اعتقادی که سرآغاز قیام برعلیه باطل بوده و تا پایان و برجام پیروزی حق علیه باطل را برجهانیان نشان دهد.ایشان علاوه بر دروس معارف اسلامی حتی درمسائل سیاسی و اعتقادی تبحرخاصی داشته و دوراندیشی ایشان سبب پیروزی یک ملت ایران اسلامی وحتی بر پیروزی ملت مستضعفان جهان اسلام شد.امام دراصلاح امورجامعه و هدف گذاری نقش بسیارمهمی را ایفاء نموده است.مقابله باجهان خواران ودشمنان داخلی وخارجی ازجمله آمریکا واسرائیل ازاهداف امام خمینی ره بوده است.با پافشاری برحق وحقیقت وحمایت و پشتیبانی ازمظلوم وملت ستم دیده ، درنهایت به پیروزی عظیم دست یافت ومقابله با ابرقدرت با فکرسیاسی و دوراندیشی وآینده نگری ، تمام نقشه های شوم وتوطئه های دشمنان را بر باد داده و به نابودی سپرده است.

امام حقیقتا شخصیتی نترس وشجاعی داشت با اتکاء به قدرت الهی و پشتیبانی ملت بزرگ ایران اسلامی درمقابل قدرت ظاهری وموقتی آمریکا درایران و شاه   ایستادو برجان ودل آنها لرزه انداخته بود.این شجاعت همراه با علم وآگاهی و تدبیرو بینش و دوراندیشی ، امام را به یک شهرت جهانی تبدیل نموده و علاوه براین حامی مستضعفان ومظلومان و محرومان جهان معرفی کرده است.تا اینکه به یک شخصیت محبوب القلوب امت اسلامی نمایان گردد.

امام خمینی ره شخص شاه را عامل جنایات آمریکاو اسرائیل درایران دانسته و همواره برشاه تذکرو اختارمی داد و شاه را نصیحت می نمود اما شاه بدهکاراین حرفها نبوده و تاثیرات انگلیس وآمریکا نگذاشته تا  نصیحت های امام  را عملی کند . درنتیجه منجر به سقوط شاه شده است.امام باقدرت الهی و پشتیبانی ملت ، نظام آلوده ومنحرف را منحل و با یک حکومت اسلامی ومردمی انقلاب اسلامی را بوجودآوردرهبرو ملت با اتکا ء به پروردگارمتعال درمقابل ابرقدرت های شرق وغرب ، ایستاده و برمسند قدرت رهبری کشورایران اسلامی وحتی بررهبری جهان اسلام تکیه نموده است.قدرت نفوذی و بیان وقلم و علم بی نظیرامام ، برای دشمنان غیرقابل تحمل بوده و امام رایک خطریزرگ بری خودشان تصورمی کردند تا اینکه بسیارتلاش کردند تاچهره امام را دگرگون جلوه دهند اما نتوانستند .   روز به روزقدرت و عظمت امام بیشترشدوزهدو پارسایی و بی طمعی و بی اعتنایی به دنیا ، امام را به اوج رساندو به یک شخصیت بی نظیرجهانی مبدل ساخت.قدرت و توان اداره جامعه اسلامی و نیز حسن تدبیر و بینش سیاسی و اجتماعی وآینده نگری و دوراندیشی امام درمسیرانقلاب اسلامی یکی ازواقعیت های مهم تاریخی بوده است .امام خمینی ره معتقد بودندکه آینده شرق و غرب درزوال و نابودی است چراکه مارکسیسم وکمونیسم جوابگوی نیازی ازنیازهای واقعی انسان را برطرف نمی کند.وآینده ای تاریک و رو به زوال دارند.امروزما می بینیم پیشگویی های امام یکی پس ازدیگری  درجامعه جهانی عینیت می بخشد و عملی شده است.یاد وخاطره امام بزرگوارگرامی و روحش شاد باد.

انتهای پیام