پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
با همکاری دانشگاه خاور نزدیک قبرس

کنگره «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» برگزار می شود

عضو هیات علمی دانشگاه خاور نزدیک گفت: بر اساس توافق مسئولان دو دانشگاه محقق اردبیلی و خاور نزدیک قبرس مقرر شد کنگره بزرگ «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» سال 2018 در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،کنگره «عرفان از دیدگاه حافظ شیرازی و یونس امره » با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و حضور معاونین پژوهشی و فناوری، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس گروه همکاری علمی و بین المللی و اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس برگزار شد.

محمد نریمانی قائم مقام رئیس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی  گفت: کنگره های ادبی بر اساس مفاد تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی در چهارچوب عملی ساختن تعهدات متقابل و اجرایی کردن آن برگزار می شود، که امسال تحت عنوان «عرفان از دیدگاه حافظ شیرازی و یونس امره» در تاریخ 7 و 8 آوریل 2016 در مرکز همایش های دانشگاه خاور نزدیک قبرس برگزار شد.

وی افزود: در این کنگره 13 مقاله خارجی و 4 مقاله داخلی از قبرس در خصوص حافظ و یونس امره و شخصیت های ادبی و همچنین تحلیل آثار و اشعار آنان در حوزه عرفان و تصوف و تأثیر و تأثر زبان فارسی و ترکی مورد بررسی قرار گرفت.

نریمانی افزود: اساتید برجسته ادبیات، الهیات و فرهنگ از دانشگاه های محقق اردبیلی، استانبول، فرات آلازیق، اسپارتا، آرداهان، سلجوق قونیه و خاور نزدیک با ارائه مقالات خود وجوه بیان نشده از شخصیت ادبی- عرفانی دو ستاره آسمان ادبیات فارسی و ترکی را به مورد مباحثه گذاشتند.

قدیر گلکاریان عضو هیات علمی دانشگاه خاور نزدیک در پایان این کنگره گفت: بر اساس توافق مسئولان دو دانشگاه محقق اردبیلی و خاور نزدیک قبرس مقرر شد که کنگره بعدی در سال 2018 در تاریخ مشابه در دانشگاه محقق اردبیلی تحت عنوان «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» برگزار گردد.

انتهای پیام/