پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بنر تبلیغاتی

انسان باید به غذای خویش بنگرد

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با نصب بنر آموزشی و بصیرتی تحت عنوان" انسان باید به غذای خویش بنگرد" از دانشجویان دانشگاه خواست در استفاده از اینترنت و فضای مجازی دقت کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در اقدامی تأمل برانگیز با نصب بنر آموزشی و بصیرتی در مورد نحوه استفاده دانشجویان از بستز فضای مجازی بخصوص اینترنت از دانشجویان خواست تا با دقت در نحوه استفاده از اینترنت و حضور در شبکه های اجتماعی در دام دشمنان گرفتار  نشوند.

امروزه فراگیری اینترنت و فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی، موجب ظهور فضای مجازی در کنار جهان واقعی شده که این امر معادلات و الگوهای ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و مصرف اطلاعات را به هم زده و موجب تغییر در آن شده است. چنین فضایی که به عنوان واقعیت مجازی یکپارچه، در نظر گرفته می شود، از ویژگی هایی چون: بی مکانی، فرا زمان بودن، صنعتی بودن محض، عدم محدودیت به قوانین مدنی متکی بر دولت - ملت ها، از معرفت شناسی تغییر شکل یافته پسامدرن برخوردار بودن، قابل دسترس بودن همزمان، روی فضا بودن و برخورداری از فضاهای فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و نیز آزادی از هویت بدنی و جنسی جدید برخوردار است.

شبکه های اجتماعی مجازی، امروزه نقش بسیار مهمی در خلق این فضای مجازی دارند. از خلال همین واقعیت های مجازی است که آسیب های روانی و سیاسی بسیار گسترده ای را می توانند برای یک جامعه به وجود آورند.

انتهای پیام/