پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸

تفاهم نامه همکاری ميان دانشگاه محقق اردبيلی و دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان منعقد شد

با حضور معاون و عضو هيات علمی گروه هيدروژئولوژی دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان و سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی، دو دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ابصار نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی ضمن امضای تفاهم نامه اظهار داشت: اين تفاهم نامه بتواند منشاء تحولات کيفی محسوسی در استفاده از پتانسيل­های موجود در منطقه شود.

رضا عبدی رئيس گروه همکاری های علمی و بين­ المللی دانشگاه محقق اردبيلی نيز اولين گام برای عملی کردن تفاهم­نامه منعقد شده با دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ در طول سال آينده را دعوت از مشاوران برجسته دانشگاه مذکور برای کمک در شناخت دقيق تر آب ­های دامنه سبلان و پروژه زمين­ گرمايی مشگين ­شهر از طريق تعريف پروژه های پژوهشی مشترک دانست.

مرکل معاون دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان نيز به اهميت عملياتی کردن مفاد تفاهم نامه اشاره و آن را به عنوان نقطه شروع مفيدی در روابط دو دانشگاه اعلام کرد.

  گفتنی است با توجه به اهميت آب­های گرم و معدنی، آب و محيط زيست و همچنين پتانسيل ايجاد جاذبه گردشگری برتر در استان اردبيل، محوريت تفاهم نامه فوق انجام پژوهش ­های مشترک و اجرای مشترک پايان نامه های دانشجويی در حوزه آب و اقتصاد خواهد بود.