کد خبر: 5688 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶

یادداشت دانشجویی؛

16 آذر، روز تولد استکبارستیزی

ما از نسل همان دانشجویان انقلابی معترض در روز 16 آذر هستیم که ایده استکبارستیزی را کاشتند تا درس عبرتی برای آیندگان شود.

16 آذر، روز تولد استکبارستیزی

به گزارش ابصارخبر، مجیدعلیپور تکانلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد مغان در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو نوشت: شاید اگر سری به دانشگاه‌های موجود در سرار کشور بزنیم و از دانشجویان مختلف این سوال را بپرسیم که چرا 16 آذر را روز دانشجو نامگذاری کرده اند؛ نتوانند پاسخ صحیح را بدهند یا که با اظهارهای تمسخر آمیز یا طنز آلود ازین سوال طفره بروند.                             

روز دانشجو در ایران به 16 آذر ماه هر سال اطلاق می شود. این روز، به یاد سه دانشجوی شهید ( مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) به همراه سایر دانشجویان در سال 1332 که هنگام اعتراض به دیداررسمی ریچارد نیکسون معاون اول  رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر سال 1332، حدود چهارماه پس از کودتای 28 مرداد ( که منجر به سرنگونی دولت برگزیده مردم «دولت محمد مصدق» شد) همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند، آن روز را روز استکبارستیزی  ( روز دانشجو ) دانسته و گرامی می داریم.             

اما دیدگاه خیلی از دانشجویان و دانشگاهیان نسبت به روز دانشجو پایکوبی و ایجاد فضای جشن و سرور و حتی طنز آلود که درون مایه ی آن هیچ ارتباطی با واقعه ی 16 آذر ندارد، می باشد. که انجام چنین کارهایی دراین  روز بزرگ هیچ سنخیتی ندارد، چرا که ما در این روز سه شهید دادیم که مقابل استکبار ایستادند و از جان خود گذشتند ولی ذلت و خواری را نپذیرفتند؛ که فی الحال وظیفه ی ما ادامه ی راه آنان و گرامی داشتن روز 16 آذر به یاد شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا باشد.                                                    
این را باید به گوش همگان برسانیم که این روز را با مرثیه خوانی و تبیین درست اهداف آن سه دانشجوی شهید به پایان برسانیم نه با جشن گرفتن و این چنین برنامه هایی که ما را از اهداف و استکبار ستیزی دور می سازد. ما دانشجویان، فرزندان همان دانشجویان هستیم که اهداف خود را شناخته بودند، ما از نسل همان دانشجویان انقلابی  معترض در روز 16 آذر هستیم که ایده استکبارستیزی را کاشتند تا درس عبرتی برای آیندگان شود. پس ما هم انقلابی هستیم و انقلابی خواهیم ماند و نباید اجازه بدهیم که عده ای روشنفکر غرب زده و غرب گرا با فراهم ساختن فضایی کاملا شاد  و اجرای برنامه هایی با محتوای شاد که با موسیقی های هیجان انگیزبوده و در عرف و شرع کشور ما جایز نمی باشد، واقعه ی 16 آذر را تحریف کرده و ما را از اهداف و تفکر و راه اصلی 16 آذر دور سازند.                                                   
ما دانشجویان انقلابی و سیاسی گر هستیم که به همین راحتی از روی برخی مسائل، که برایمان روشن هست برنامه ی دشمن و عده ای غربزده هست نمی گذریم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی )، در تفکر، اندیشه و خط  امام راحل گام برداشته و در این مسیر ثابت قدم خواهیم ماند و تا زمانی که در این راه هستیم هیچ کس حق تعرض به اهداف بزرگ شهیدان و راه و اندیشه ی ما که ادامه راه شهیدان هست را  ندارند و نخواهند داشت.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند: سیاست زدگی و سیایت بازی به هیچ وجه مورد تایید نیست. اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاهیان است.

انتهای پیام/