کد خبر: 4154 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲

راهیان نور معرف جان فشانی و رشادتهای فرزندان ایران اسلامی است

اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها و این بیابانهای خونین، حامل نشانه‌های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته‌ای نبود.

راهیان نور معرف جان فشانی و رشادتهای فرزندان ایران اسلامی است

به گزارش ابصارخبر سید محمد حسینی مدیر موسسه طلائیه داران آسمان کمیل در یادداشت خود به مناسبت ایام راهیان نور نوشت:اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها و این بیابانهای خونین، حامل نشانه‌های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته‌ای نبود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم  انقلاب اسلامی با اشاره به کار بزرگ شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی فرموده اند : این کار بزرگ را باید تبیین کرد و نکته ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است.

اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها و این بیابانهای خونین، حامل نشانه‌های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته‌ای نبود.

راهیان نور تجلی گاه دفاع از ارزشهای انقلاب وآرمانهای والای شهدا می باشد و این حرکت عظیم فرهنگی بازخوانی صحیح و ارزشمند دفاع مقدس و مانعی جهت تحریف و مصادره حقایق آن است.

حقیقتا اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندیست و مورد توجه همه مذاهب و اقلیتها قرارگرفته است.یکی از خصوصیات این حرکت فرهنگی تاثیر گذاری آن است که می توان به انسجام ملی وحدت اشاره نمود.

راهیان نور معرف جان فشانی و رشادتهای فرزندان این آب و خاک در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان می باشد به همین علت است که مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) فرمودند اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است.

خدا را شاکریم اردوهای راهیان توانسته است رشادتهای رزمندگان اسلام ،فرهنگ ایثار ،شهادت وحقایق دفاع سراسر مقدس را در اذهان و باورهای مردم ایران نهادینه نماید.

به امید خدا زائران به ویژه جوانان با شرکت در کاروانهای راهیان نور به درک والای رشادت و ازخود گذشتگی و جانفشانی رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس خواهند رسید.

بلا شک راهیان نور برای همه ما فرصتی برای خود سازی و درک رشادتهای شهیدان است و در نهایت این حرکت عظیم فرهنگی معنوی نتیجه ای جز ولایت مداری و بصیرت افزایی و شهادت طلبی و دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب و شهدا وحسینی شدن را نمی توان یافت

و در نهایت خادمیه شهدا...خدمت به زائران شهدا مدال افتخاری است که  خادمین شهدا در ایام برگزاری راهیان نور آن را به گردن انداخته اند، مشتاقان این خدمت بسیار زیادند و از تمامی اقشار و گروه های جامعه داوطلب آن هستند تا بخشی از وقت و زندگی خود را وقف شهدا بکنند شهدایی که همه دار و ندارمان را مدیون خون پاک و رشادت های آنان هستیم. خادم بودن افتخاری است بس عظیم که می توان به مقام منا اهل البیتی رسید، خدمت امروز ما نوعی جهاد اکبر در ميدان فرهنگ است و خدمت به زائرین شهدا سعادتی بس عظیم است.

به عقیده ی من برای هر جوان ایرانی لازم و بلکه واجب است که حداقل یک بار از این مناطق بازدید کند.چراکه شهدا در واقع قهرمانان ملی این سرزمین اند. هرچه قشر جوان بیشتر با شهدا آشنا بشود بهتر می تواند در راه آنان قدم بردارند.

انتهای پیام/