پربازدیدترین ها

کد خبر: 4032 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱

زمانی برای جذب مغزهای ایرانی غرب نشین

ایران در زمینه های فناوری نانو، هوافضا،دانش بنیان پزشکی و غیره رشد قابل توجهی داشته است بطوریکه توانسته است با وجود تحریم های ظالمانه و نا بحق ، به قله های جدیدی ازعلم و فناوری دست یابد.

زمانی برای جذب مغزهای ایرانی غرب نشین

به گزارش ابصارخبر، رضا ندایی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خصوص پیشرفت های علمی ایران نوشت؛ دانش فنی و تولیدات علمی قبل از انقلاب اسلامی در اختیار کشورهای اروپایی بویژه در اختیار آمریکا بود، اما بعد از انقلاب اسلامی به مرور زمان دانشمندان و نخبگان علمی با پیشرفت درتولیدات علمی  و دانش و صنعت از انحصار اروپایی ها خارج شده است. 

با پیروزی انقلاب اسلامی الگوهای جدیدی از پیشرفت با تکیه براصل خود باوری و تلاش درجهت تحول علمی، گام های بلندی برداشته شده است. جوانان و دانشمندان ایرانی با تکیه بر دانش و فناوری، نیروی انسانی متخصص به عنوان راه اصلی درآمدزایی و اقتصاد دانش بنیان، مبانی حرکت علمی را گسترش داده وآینده ای روشن برای نسل جدید فراهم نموده است.

اقدام به توسعه صنایع نوظهور، تحقیقات اثربخش و فناوری پیشرفته رو به رشد حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان توانمند داخلی از جوانان و نخبگان و پژوهشگران و محققان این مرزو بوم ایران اسلامی است.

امروزکشورجمهوری اسلامی ایران با افتخارو باپیشانی باز به دنیا اعلام می داردکه از قدرت علمی وفناوری دانش پیشرفته روز دنیا برخوردار است و حرفی برای گفتن از باب علم و دانش را دارد و خود را هم ردیف کشورهای مدعی و توسعه یافته جهان مطرح می کند. بسی افتخار و غرورآفرین است. مردم ایران باید به این جوانان و دانشمندان و فرزندان خود افتخارکنند.

از سند رشد علمی و چشمگیر همین بس که دشمن برای جذب جوانان ایرانی تلاش می نمایند و در صورت عدم موفقیت،حتی درصدد ترور آنها است.اما این تروها و به شهادت رساندن باعث قدرت،قوت و افزایش اراده ملت بزرگ ایران می شود.

پیشرفت های علمی و فناوری هسته ای ایران اسلامی، دشمنان را مایوس نموده و درصدد مقابله با رشدو توسعه کشورمان شده اند. موفقیت های ایران در عرصه بین المللی و جهانی به شاخص های برتر و رو به رشد دست یافته و امیدوارکننده است. اگرچه ایرادو اشکالاتی هم وجود دارد اما درکل نوید بخش است.

دستاوردهای علوم نوین هواو فضا درکنار پیشرفت های دانش هسته ای و تجهیزات و امکانات موشکی و فن آوری هسته ای و توسعه صنایع مختلف مخابراتی و ماهواره ای از جمله تلاش های محققان و پژوهشگران ایران اسلامی است.

ایران درزمینه های فناوری نانو، هوافضا،دانش بنیان پزشکی و... رشد قابل توجهی داشته است. توانسته است با  وجود  تحریم های ظالمانه و نا بحق ، به قله های جدیدی ازعلم و فناوری دست یابد.تحریم های کشورهای اروپایی درراس آنها شیطان بزرگ آمریکا باعث شده تا کشورمان به توان داخلی تکیه کند و با همت و تلاش جوانان و دانشمندان خود  به  پیشرفت چشمگیری راه یابد، تا بتواند برروی پای خود بایستد و از وابستگی خارج شود.

اتکاء ملت ایران به توانایی های داخلی و حرکت در مسیر خلاقیت و ابتکار، قطع رابطه وابستگی به اروپا و آمریکا و کسب استقلال، مبنای فکری و اسلامی و تبدیل فرهنگ غربی وابستگی به فرهنگ معنوی و مذهبی و خود اتکایی که به فضل الهی نظام اقتصادی و سیاسی و علمی و فرهنگی بومی و مستقل تبدیل گردد.

مسئولین نظام با اندکی تدابیر و مدیریت صحیح می توانند در زمینه رشد و تعالی علمی حرکت و جهشی بیش از پیش دهند و از فرار مغزها و نخبگان و مخترین جلوگیری نمایند تاوضعیت بهترازدیروز و فردای بهترخواهند داشت.

انتهای پیام/