کد خبر: 3824 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵

سرانجام ما و تلگرام

از بدو اختراع اینترنت و راه اندازی رابطه های اینترنتی نرم افزارهای مختلفی عرضه و استفاده شده است اما هیچکدام از آنها مثل این نرم افزار آبی رنگ ، کاربران را مسحور و شیفته خود نکرده است.

سرانجام ما و تلگرام

به گزارش ابصارخبر،حجت الاسلام ابراهیم پورحسین مدرس حوزه و دانشگاه در یادداشت خود به اسیب های شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام پرداخت و نوشت:این روزها زندگی بدجور بوی تلگرام می دهد. تلگرام سایه خودش را از سیاست و فرهنگ گرفته تا مذهب و تجارت گسترانده است.

از بدو اختراع اینترنت و راه اندازی رابطه های اینترنتی نرم افزارهای مختلفی عرضه و استفاده شده است اما هیچکدام از آنها مثل این نرم افزار  آبی رنگ کاربران را مسحور و شیفته خود نکرده است.

یادم می آید حدود پانزده سال پیش، تب استفاده از یاهو مسنجر در میان جوانان داغ شده بود. کافی نت ها پر می شدند از جوانانی که به عشق یاهو مسنجر ساعتها پشت سیستم می نشستند و تا پاسی از شب را به چت و گفتگو سپری می کردند.

ساعتها به تندی می گذشت  و روز و شب یکی می شد. گاهی وقتها از شدت گرسنگی و اشتغال به چت ضعف و افت فشار عارض می شد و درد چشم و کمر درد و درد عارض از حبس البول هم که همواره وجود داشت. اما با این اوصاف که این ارتباط ها در آن روزگاران لذت بخش بود، همه گیر نبود.

بودند کسانی که به حال کاربران یاهومسنجر تاسف می خوردند حتی گاهی وقتها اشخاص چت کردن خود را در فضای یاهو مسنجر مخفی می کردند چرا که این نرم افزار به نوعی نماد لودگی و بی بندوباری شده بود.

آن روزگاران گذشت و عصر تلگرام فرا رسید. در عصر بی رونقی کافی نتها و افول ویندوز و کامپیوتر(پی سی). در عصری که اندروید هنر نمایی می کند و موبایل بر رابطه ها حکم می راند. اما با این تفاوت که دیگر کسی متاسّفِ کاربران تلگرام نیست.

کسانی که دیروز از اشتغال به رابطه های اینترنتی اظهار تاسّف می کردند امروز به کاربران تلگرام پیوسته اند.

پشتیبانی اندروید، چت ساده، سبک و کم حجم بودن، امکان وبلاگ نویسی(کانال)، مکالمه های گروهی با امکانات قابل توجه و رایگان از دلایل همه گیر شدن این نرم افزار است.
 
اما به نظر می رسد این اندازه از همه گیری برای یک نرم افزار مساله ای است که  بیشتر به یک معضل شبیه است.  اینکه همه، ساعات قابل توجهی را در این نرم افزار سپری می کنند و هیچ کس هم متاسف نیست. این یعنی اینکه مشکلی هست و یک جای کار می لنگد.
مطلب آخر اینکه ابعاد مساله را باید روانشناسان و دانشمندان علوم اجتماعی بررسی کنند و اینکه این مریضی و تب همه گیر چه خواهد شد؟ سرانجام ما و تلگرام به کجا خواهد رسید؟!

انتهای پیام/