کد خبر: 3374 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲

یادداشت؛

دانشگاه اسلامی جای صاحبان افکار و اندیشه های پوچ و زشت کلام ها نیست

امروز پرچم های آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بعنوان نماد استکبار شناخته می شوند، پس کسانیکه به بهانه های واهی از زیر پا گذاشتن نمادهای استکباری خودداری می کنند در واقع اهداف استکبار را دنبال کرده و به خواسته آنها تن می دهند.

دانشگاه اسلامی جای صاحبان افکار  و اندیشه های پوچ و زشت کلام ها نیست

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در یادداشت خود به بهانه حاضر نشدن یکی از اساتید دانشگاه های تهران برای پا گذاشتن روی پرچم آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب نوشت: از نظر اسلام جمع بین دوستی و محبت نسبت به خدا، با دوستی و محبت نسبت به دشمنان خدا، در یک دل ممکن نیست.

در آیه 22 سوره مبارکه مجادله چنین آمده است:« لَّا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز قیامت دارند، نمی یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند.

منحرفان در عقاید، افراد لا ابالی و بی تفاوت و اشخاص کم فهم و بی شعور معمولا از آن دسته افرادی هستند که ادعای دیانت دارند اما حاضر نیستند نسبت به دشمنان خدا ابراز دشمنی و عناد بکنند.

یکی از مهمترین خصیصه های مؤمن مسئله« حب و بغض فی الله و لله» است. یعنی مومن باید در راه خدا و برای خدا عده ای را دوست بدارد و با کسانی دشمنی کند.

در روایات رسیده از ائمه (ع) آمده است:«هل الدین الا الحب و البغض» یعنی دین چیزی جز« حب و بغض» نیست. دین، چیزی جز« تولی و تبری» نیست.

امروز دشمنی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب با اسلام و مسلمین بخصوص ملت آزاده و انقلابی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست.

جنایت ها، توطئه ها و خیانت های آمریکای فریبکار و اسرائیل کودک کش علیه مردم کشورمان ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از یاد رفتنی نیست.

بصیرت دینی و انقلابی امت خمینی کبیر، استکبار ستیزی را جزو وظایف ذاتی، دینی و انقلابی خود می داند و به همین دلیل در مناسبت های مختلف پرچم آمریکا را آتش می زند  و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر می دهند.

طبق فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم، آنچه مشهود است، این است که امروز پرچم های آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب بعنوان نماد استکبار، ظلم و تحقیر ملت ها و مستضعفان جهان  شناخته می شوند، پس کسانیکه به بهانه های واهی از زیر پا گذاشتن  نمادهای استکباری خودداری می کنند در واقع خواسته و ناخواسته اهداف استکبار را دنبال می کنند و به خواسته آنها تن می دهند.

لکن چند سالی است که عده ای به اصطلاح روشن فکر و مرعوبین از غرب و آمریکا تلاش می کنند که مسئله استکبار ستیزی را در ایران اسلامی کم رنگ کنند.

کسانی که با خوش خیالی وافر، فریفته وعده های دروغین آمریکا شده اند و سعی در ایجاد دوستی و رابطه با آمریکا دارند لذا امتناع از زیر پا گذاشتن پرچم اسرائیل و آمریکا توسط  ان دسته، چیزی نو و تازه ای نیست و هیچ تأثیری در اراده محکم ملت ایران در راه مبارزه با جهاخواران و مقاومت در برابر دشمنان نداشته و نخواهند داشت.

 اما آنچه باعث تأسف است این است که به منحرفین در اعتقاد و کسانیکه نسبت به ارزش های اسلامی بی تفاوت اند، اجازه حضور در دانشگاه های کشور عزیزمان ایران داده می شود، تا بتوانند به راحتی افکار و اندیشه های زشت و باطل خود را در اذهان دانشجویان جای دهند.

مسئولین و متولیان آموزش های عالی بایستی پالایش اساتید دانشگاه ها را جدی و امری لازم بدانند. برای ساختن دانشگاه اسلامی که مورد تأکید اما راحل و رهبر معظم انقلاب است، باید از تدریس افراد علاقمند و شیفته به دشمنان انقلاب اسلامی جلوگیری بعمل آید.

ایجاد شک و تردید نسبت به پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب در بین دانشجویان حاصل حضور چنین افرادی در دانشگاه ها است این دست از افراد گر فرصت یابند ( که به امید خدا هرگز جنین فرصتی نخواهند یافت) فرش قرمز زیر پای آمریکا و انگلیس پهن می کنند.

به نظر چنین می رسد که افکار و اندیشه های این دسته از روشنفکران با تعلیم اسلام ستیزی و انقلاب ستیزی به دشمنان اسلام و نظام اسلامی بیشتر تناسب دارد.

اینان جزء افرادی هستند که برای باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در تهران عجله دارند و در این راه سر از پا نمی شناسند اینان خود کسانی هستند که دانشجویان مؤمن، انقلابی و پیرو خط امام را به خاطر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مجرم می دانند. و خلاصه اینکه اینان طرفداران اسلام آمریکایی هستند، اسلامی که نسبت به عزت و آزادگی و استقلال مسلمین و جنایت های مستکبرین در حق ملتهای مظلوم یمن، عراق و سوریه بی تفاوت باشد.

رهبر معظم انقلاب در سال گذشته و در دیدار با دانشجویان فرمودند: خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار جهانی آماده کنید. این جمله به معنی پایان ناپذیری مبارزه با استکبار است.

بحمدالله راهپیمایی 13 آبان امسال نشان داد که دانشجویان بیدارند  و با بصیرت و تحت تأثیر افکار افراد نادان و لاابالی قرار نمی گیرند.

این کلام را با  متذکر شدن آیه 4 سوره احزاب خاتمه می دهم: « مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ» یعنی خداوند برای هیچ مردی در درونش دو دل قرار نداده  است. پیام این آیه شریفه این است که اگر شخصی با داشتن یک دل و ادعای دیانت ، نسبت به دشمنان خدا نیز محبت بورزد، منافق است و مسلمان حقیقی نیست به قول شاعر؛

یا مسلمان باش یا کافر، دو رنگی تا به کی؟!

رسم عاشق نیست با یک دل، دو دلبر داشتن

یا اسیر بند جانان باش، یا در بند جان

زشت باشد عروسی را دو شوهر داشتن

و الاسلام علیکم

یادداشت نویس: سید محمد سید سیاح

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل

انتهای پیام