کد خبر: 6083 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه استان برگزار شد؛

اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل+ تصاویر

مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل با حضور پرشور دانشجویان و سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه استان در آموزشکده فنی رازی اردبیل برگزار شد.

اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل با حضور پرشور دانشجویان و سخنرانی حجت الاسلام میثم فیاضی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان  در حسینیه آموزشکده فنی رازی اردبیل برگزار شد.

شهرام جمالی رئیس دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل در ابتدای این مراسمبا اشاره به آیات قران کریم و احادیث ائمه معصومین به تبیین جایگاه شهید در دین پرداخت و گفت:در واقع کسانیکه در راه خدا کشته شده اند زنده اند و نزد خداوند متعال روزی دارند.

وی با بیان اینکه شهید بنده ویژ خداوند متعال است،گفت:ما باید شهید را مرجع و الگوی خود قرار دهیم و تلاش کنیم در این جهت حرکت کنیم.

جمالی در ادامه سخنان خود به ویژگی های بارز شهدا اشاره کرد و گفت: وفای به عهد مهمترین ویژگی شهدا است و ما نیز باید سعی کنیم در طول دوران زندگی خود با الهام از شهدا همواره به عهد و پیمان خود پایدار بمانیم .

وی تصریح کرد:اگر ما بتوانیم به تعهدات خود در برابر جامعه،دین و محیط زندگی عمل کنیم در واقع راه شهدا را ادامه داده ایم چونکه شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل سرمایه های مادی و معنوی یک کشور، سازمان و نهاد را یاداور شد  و با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی، معنوی و روحی از جمله مهترین سرمایه های هر کشوری هستند، گفت: شهدای گران قدر در واقه مهمترین سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ما هستند چونکه آرامش و امنیت کشور ما در طول تاریخ بعد از انقلاب مدیون و مرهون شهدا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل اشاره کرد و گفت: مالک اصلی دانشگاه در واقع این شهید گمنام است و ما تنها میهمانان این شهید گرانقدر هستیم.

جمالی با بیان اینکهشهید در محضر خداوند متعال جزئ خوش نام ترین پر اوازه ترین انسان ها است خاطر نشان کرد محیط امن حاکم بر کشور مدیون رشادت های شهدا است.

وی آرمان شهدا را ستود و گفت:دفاع از وطن، اسلام و مبارزه با ظلم و جور و استبداد و استکبار از جمله مهمترین آرمان های شهدای گرانقدر ایران اسلامی هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست با یاد گرفتن تعد و عمل به وفای عهد از شهدا بهترین ره توشه دوران جوانی را برای آخرت خود برگزیدند.

وی از شهدا بعنوان بهترین ظرفیت برای هدایت جامعه نام برد و گفت: شهید مال همه است و هیچکس نمی تواند این عزیزان را از روی دوستی و حُب زیاد مصادره به نفع کند.

سخنرانی حجت الاسلام فیاضی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)، پخش نماهنگ استقبال از شهید گمنام دانشکده، مداحی و زیارت مزار شهید گمنام از جمله برنامه های اولین مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای اردبیل بود.

انتهای پیام/